تکمیل، بازسازی و آبگیری دو بند انحراف آب کشاورزی در شهرستان آستارا

0 18

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای گیلان از تکمیل، بازسازی و آبگیری بند های انحرافی میکائیل و باباحسن در شهرستان آستارا خبر داد.

عصر کاسپین/ ابراهیم اصلاحی با اعلام این خبر گفت: در رودخانه ملاهادی شهرستان آستارا به دلیل سیلابی بودن رودخانه و لغزش دیواره خاکی، دیوار بتنی موجود در محل بند انحرافی میکائیل واژگون و همچنین دریچه فلزی سردهنه آن به کلی تخریب گردیده بود.

وی افزود: به جهت حفظ دیواره خاکی و ترمیم سردهنه موجود، دیوار حفاظتی بتنی احداث و خاک های ریزشی نیز برداشت شد.

اصلاحی ادامه داد: در لوندویل آستارا نیز بندانحرافی باباحسن طی سالیان گذشته به مرور دچار فرسایش شده و در سیلابهای اخیر خسارات جدی در قسمت حوضچه آرامش و پایین دست آن هم کاملا دچار تخریب و آبشستگی شده بود.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای گیلان در خصوص عملیات اجرایی انجام شده در راستای بازسازی و آبگیری بند های انحرافی میکائیل و بابا حسن گفت: در بند انحرافی میکائیل احداث دیواره حفاظتی از جنس بتن مسلح در ساحل راست رودخانه به طول ۵۰ متر و ارتفاع ۵ متر و اصلاح مقطع رودخانه از طریق برداشت قوس داخلی رودخانه و در بند انحرافی باباحسن لوندویل نیز ترمیم قسمت تخریب شده بند بتنی موجود با استفاده از سنگ لاشه غرقاب در ملات ماسه و سیمان، اجرای پوشش بتن مسلح و احداث حوضچه بتن مسلح در ادامه بند انحرافی موجود انجام شده است.

ابراهیم اصلاحی در پایان اعلام داشت: بازسازی و آبگیری بندهای انحرافی میکائیل و باباحسن شهرستان آستارا به اتمام رسید و در مدار بهره برداری قرار گرفته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 14 =