فرماندار رشت مطرح کرد؛ ضرورت حضور پررنگ احزاب در دوران پس از انتخابات

0 17

فرماندار رشت حضور کمرنگ احزاب در دوران پس از انتخابات را نوعی ضعف دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما احزاب فقط در ایام انتخابات حضورشان خیلی پررنگ است و بعد از انتخابات حالت سکون و خیلی آرام دارند تا رسیدن به انتخابات بعدی، که ما باید بتوانیم این ضعف را به نوعی مرتفع کنیم.

عصر کاسپین/ علی فتح اللهی فرماندار رشت در جلسه هم‌اندیشی با جمعیت «پیشرفت و عدالت گیلان» با بیان اینکه باید بسترساز حضور مردم و احزاب در عرصه‌های مختلف باشیم اظهار داشت: ما باید مسیری را طی کنیم که این مسیر فرصت حضور افرادِ دارای توانمندی‌های مختلف، چه در زمینه‌های عمرانی و اجرایی و چه در زمینه مباحث اندیشه و تفکر را فراهم نماید و فضایی ایجاد شود که همه مردم با تمایلات مختلف به آن جذب شده تا بتوانیم مشارکت عموم را در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

وی افزود: یکی از وظایف دولت هم این است که بسترساز اتفاقات خوب باشد و خود بصورت حاکمیتی نظاره‌‌گر، هدایت‌گر و از طرف دیگر رافع موانع پیش‌روی دستگاه‌هایی باشد که تحت عنوان بخش خصوصی، ثمن‌ها، احزاب و گروه‌های مختلف وارد عرصه شده‌اند و این به نشان دادن مقبولیت نظام به جوامع مختلف کمک خواهد کرد.

فرماندار رشت به نظام کشورمان که مبنای آن هم جمهوریت و هم اسلامیت است اشاره کرد و گفت: کشور ما برمبنای تفکر جمهوری اسلامی بنا نهاده شده، نظامی جمهوری که فضایی را فراهم کرده که مردم بتوانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در برهه‌های مختلف به حاکمیت انتقال دهند.

وی افزود: در سراسر دنیا کشورهای با نظام جمهوری بسیار زیاد است، اما تنها سه کشور در دنیاست که مبنای نظام آنها جمهوری اسلامی است و از بین آنها تنها جمهوری اسلامی ایران است که در رأس آن مقام معظم رهبری  بعنوان مرجع عالی‌قدر تشیع و ولی امر مسلمین حضور دارند که با وجود تفکرات ایشان و با این حاکمیت، حضور مردم نقش‌آفرین است.

فتح اللهی با بیان اینکه مردم را به حاکمیت راغب کردن کار بسیار حساس و مهمی است، گفت: شرایط حال حاضر با اوایل انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس متفاوت است و برای جلب حضور مردم، دولت تنها بخش کوچکی را برعهده دارد و بخش عمده آن بر عهده مردم، گروه‌ها و احزابی است که در بطن مردم حضور دارند و تجربه نشان داده واگذار کردن امور به مردم با کمترین خطا و بالاترین میزان مشارکت و ثُبات همراه بوده است.

وی افزود: امروز سمت و سو دادن به تفکر یک جوان با وجود تکنولوژی و فضای مجازی که متأسفانه خیلی از نادرست‌ها را برای جوانان درست جلوه می‌دهند کار بسیار سختی است و از طرفی این ارزشمند است که کسانی هستند که بدون دنبال کردن منافع مالی و اقتصادی، فضایی را فراهم می‌کنند تا مردم جامعه را نسبت به آنچه در پیرامونشان می‌گذرد آگاه سازند و ما هم وظیفه داریم شرایط را برای گسترش چنین تفکراتی فراهم کنیم.

فرماندار رشت حضور کمرنگ احزاب در دوران پس از انتخابات را نوعی ضعف دانست و گفت: متأسفانه در کشور ما نوعی نگاه وجود دارد که با توجه به آن احزاب فقط در ایام انتخابات حضورشان خیلی پررنگ است و بعد از انتخابات حالت سکون و خیلی آرام دارند تا رسیدن به انتخابات بعدی، که ما باید بتوانیم این ضعف را به نوعی مرتفع کنیم.

وی افزود: اگرچه در اوج نگه داشتن احزاب کار بسیار سخت و سنگینی است اما شرایط حال‌حاضر کشور فصل تلاش و کار است که ضرورت دارد با کمک یکدیگر و همفکری برای رفع موانع تلاش کنیم.

فتح اللهی کیفیت حضور مردم در عرصه‌های مختلف را مهم دانست و گفت: شاید یک زمانی مثل انتخابات کمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار مهم باشد اما در حال‌حاضر به‌دنبال کیفیت حضور مردم هستیم و امر بسیار مهم و حساسی را در پیش‌رو داریم. باید با ظرافت با مخاطب خود صحبت کنیم و بتوانیم او را اقناع کنیم که در این صورت است که او با پای دل به عرصه مشارکت خواهد آمد و این حضور کمی را نیز افزایش خواهد داد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان در پایان با اشاره به سفر اخیر دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به گیلان بازخورد و اثرگذاری سفر ایشان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و وی را سرمایه بزرگ نظام و انقلاب، چه در ایام جنگ و چه در دوران سازندگی و پس از آن دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =