استاندار گیلان خبر داد؛رشد ۲۰ درصدی صادرات غیرنفتی گیلان در نیمه اول امسال

0 20

استاندار گیلان با تاکید بر فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات غیر نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

عصر کاسپین/ استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین مؤلفه توسعه استان است، افزود: باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها تلاش مضاعف شود زیرا موتور محرک توسعه هر کشوری منابع انسانی و نسل جوان است.

وی ادامه داد: پروژه راه آهن رشت به کاسپین و بندرانزلی و آستارا، تکمیل آزادراه منجیل به رودبار و سدهای شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی علاوه بر مزیت استانی اهمیت ملی نیز دارند لذا تکمیل آنها در اسرع وقت و زمان تعیین شده ضروری است.

زارع پسماند را مهمترین مسئله استان دانست و تصریح کرد: علاوه بر سازمان پسماند، کارگروه‌های ذیربط نیز به موقع تشکیل جلسه دهند و موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آن است که می‌توان با حمایت بخش خصوصی زمینه تحقق اهداف اقتصادی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون بیش از ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگشته اند، بیان کرد: یکی از اهداف اطلس سرمایه گذاری این است که زمینه مشارکت بیشتر سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

زارع به افزایش ۳۰۰ درصدی صادرات صنایع استان اشاره و بیان کرد: گیلان ظرفیت زیادی در بخش گردشگری و صنایع دستی دارد و امیدواریم با کاهش بار کرونا شاهد رونق بیشتر این بخش باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به ابلاغ نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری، افزود: شفاف سازی، توسعه دولت الکترونیک، نظارت مردم و دستگاه‌های اجرایی بر عملکرد خود و دیگران نتایج ارزشمند و رضایت مردم را به دنبال دارد و زمینه رانت و فساد را به حداقل می‌رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 10 =