دستگیری عامل مزاحمت در اینستاگرام

0 13

رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت برای خانم جوان نموده بود ، خبر داد.

عصر کاسپین/ سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا گیلان در تشریح این خبر عنوان داشت: در پی شکایت خانوم جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های صورت گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگردهای پیچیده و فنی موفق به شناسایی متهم شدند و طی یک عملیات از پیش طراحی شده و با هماهنگی مرجع قضایی، متهم را در مخفیگاهش در شهرستان آستانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازجویی های اولیه متهم ۲۷ ساله پرونده منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجه با دلایل، مستندات و ادله دیجیتال جرم  ضمن اعتراف به بزه ارتکابی و اظهار پشیمانی از کرده خود، هدف خود را از این عمل مجرمانه ، رسیدن به خواسته شوم بیان نمود که  در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

سرهنگ نقی‌مهر یادآور شد: ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌شود. لذا شهروندان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ضمن رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هرگونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی پرهیز نمایند. 

رئیس پلیس فتا گیلان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع رسانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =