رضا عاشری: انسداد فاضلاب در برخی نقاط رشت به دلیل گرفتگی کانال‌ها و چاه‌های سطح شهر

0 24

عضو شورای شهر رشت به انسداد فاضلاب شهری در برخی نقاط شهر اشاره کرد و گفت: به دلیل گرفتگی کانالها و چاه های شبکه فاضلاب در برخی از نقاط شهر، در زمان بارش باران شاهد عدم دفع و همچنین پس زدگی آب و فاضلاب در این نقاط هستیم که منجر به سرازیر شدن فاضلاب و جاری شدن آب در معابر می‌شود. انتظار می رود، تمام دستگاه‌های مسئول به موازات شهرداری وظایفشان را در نگهداری، اصلاح، مرمت و لایروبی شبکه فاضلاب هر ساله به انجام برسانند.

عصر کاسپین/ رضا عاشری با اشاره به پروژه جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی اذعان کرد: این پروژه در سال‌های اخیر در نقاط بحرانی برخی از مناطق شهر به صورت کامل اجرا گردید اما به دلیل اتصال فاضلاب‌های خانگی به این شبکه توسط برخی از شهروندان، مجرای این لوله ها نیز دچار انسداد و گرفتگی شده و منجر به جاری شدن آب در معابر شد.

وی تاثیر لایروبی رودخانه ها و کانال‌های موجود در سطح شهر در کاهش میزان آبگرفتگی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: به منظور مدیریت و پیشگیری از آبگرفتگی در فصول بارندگی، شهرداری رشت در سال‌های اخیر به طور مداوم اقدام به لایروبی رودخانه ها و کانال‌های سطح شهر پیش از فصل بارش می‌کرد اما عملکرد شهرداری در سال جاری همچون سنوات گذشته نبود و اهتمام جدی در این امر وجود نداشت که این موضوع نیز یکی دیگر از عوامل آبگرفتگی در بارندگی اخیر بوده است.

رضا عاشری در پایان با اشاره به حجم نزولات آسمانی و بارش بی سابقه باران در سال جاری، بیان کرد: حتی در صورت برخورداری از بهترین سیستم زهکشی و شبکه هدایت آبهای سطحی، با بارش بی سابقه باران وقتی دبی بارش از دبی خروجی آب بیشتر باشد، باز هم شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =