سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ بازگشت رنگ آبی کرونایی به گیلان/ نگران حضور مسافران هستیم

0 26

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه املش و رضوانشهر در وضعیت آبی و باقی شهرستان ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: نگران حضور مسافران در گیلان هستیم.

عصر کاسپین/ فردین مهرابیان  با اشاره به روند کاهشی کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: شرایط گیلان سخت و شکننده است و قطعاً و هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به این ویروس خطرناک وضعیت را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، گفت: تعداد بستری‌های روزانه گیلان همچنان دو رقمی است و این نشان دهنده فعال بودن کرونا در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۶۴ بیمار جدید کرونایی پذیرش شده اند، افزود: تعداد بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های گیلان ۷۶ نفر هستند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان به عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با انتقال و ابتلای به ویروس کرونا، اضافه کرد: با وجود تسریع در روند واکسیناسیون در کشور به ویژه استان رعایت شیوه نامه‌ها یک اصل است.

مهرابیان ادامه داد: با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا بارها به واسطه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه و همچنین مسافرت‌های غیر ضروری به استان گیلان شاهد خیز این بیماری بوده ایم.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد هجوم مسافران به استان گیلان بودیم، گفت: کادر درمان و پرستاران نگران همین مسافرت‌ها و اوج گیری دوباره کرونا در استان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در استان و فعالیت پایگاه‌ها حتی در روزهای تعطیل، افزود: روز جمعه ۴۲ پایگاه در سراسر استان اقدام به واکسیناسیون شهروندان کردند.

وی همچنین در ادامه به رنگ بندی کرونایی اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت زرد قرار دارند و دو شهرستان املش و رضوانشهر نیز آبی هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − پنج =