سیل روز گذشته در گیلان ۲۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت

0 6

مدیرکل مدیریت بحران گیلان گفت: سیل ۹ مهرماه در گیلان حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان وارد کرد.

عصر کاسپین/ «امیر مرادی» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو روز گذشته بیش از ۲۵۰ میلی‌متر بارندگی در استان گیلان شاهد بودیم که بیشتر این بارندگی در شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، فومن و ماسال بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه به دنبال اعلام وضعیت نارنجی، اطلاع‌رسانی انجام شد و آماده‌باش کامل را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کردیم خاطرنشان کرد: در بارندگی ۹ مهرماه، رودخانه آستاراچای بیشترین میزان طغیان را داشت.

وی گفت: ماشین‌های سنگین از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در محل حضور یافته و حجم سیلاب را انتقال دادند؛ نیروهای اداره‌کل صمت، راهداری، آب منطقه‌ای و هلال احمر در منطقه حضور دارند و همچنین همه دستگاه‌های مربوطه پای کار هستند.

مرادی با بیان اینکه میزان خسارت‌های وارده در حال ارزیابی است اما تقریباً حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان وارد شده است ابراز داشت: آقای «نجار» رییس مدیریت بحران کشور برای بررسی موضوع هفته آینده به گیلان می‌آید.

مدیرکل مدیریت بحران‌ استانداری گیلان تصریح کرد: رودخانه‌های استان کشش این حجم از بارندگی را دارد و از این بابت مشکلی نیست اما از این پس تنها باید طغیان رودخانه‌ها را مدیریت کنیم که منجر به سیلاب نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + سه =