مجلس در مورد کاهش مهریه تصمیمی نگرفته است

0 21

دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس در مورد کاهش مهریه هنوز تصمیمی نگرفته است گفت: موضوع مهریه باید دقیق کارشناسی شود بنابراین طرح آن هر زمان که به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آمد در مورد جزئیاتش اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

عصر کاسپین/ «سیدکاظم دلخوش اباتری» پنج‌شنبه شب( ۲۲ مهر) در مورد مصوبه اخیر این کمیسیون در باب الزام به ثبت اموال مسئولان سخن گفت و عنوان کرد: قانون اساسی در چند اصل مانند اصل ۴۲ و ۴۹ جایگاه اموال مسئولان و ثبت و کنترل روی آن‌ها را به شکل شفاف مشخص کرده بنابراین کمیسیون نیز طرحی را در همین زمینه تهیه کرد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد طرح الزام به ثبت اموال مسئولان هنوز مشغول انجام کار کارشناسی است تصریح کرد: کسانی که مسئول و کارگزار هستند اموال خودشان، همسرشان و فرزندانشان را باید حتما در سامانه قضایی ثبت کنند و خروج از کشورشان و یا افرایش دارایی‌شان منوط به ثبت در سامانه قوه قضائیه است.

 

وی امنیتی و فنی بودن و همچنین محرمانه بودن را از جمله موضوعاتی که در چند روز اخیر توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد طرح ثبت اموال مسئولان مورد بحث و بررسی قرار گرفت اعلام کرد و افزود: تغییرات اموال مسئولان برای هیئت و تیمی که از بخش‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظارت مجلس مشخص شده کاملا در دسترس است.

 

نماینده مردم شهرستان‌ صومعه‌سرا در مجلس توقف و راکد شدن خطوط تولید و توقیف بسیاری از کارخانجات توسط بانک‌ها را از جمله مشکلاتی که در کشور با آن مواجهیم دانست و اضافه کرد: مجلس و دولت در مورد عدم توقف خطوط تولید با هم هماهنگ و هم عقیده هستند زیرا توقف خطوط تولید علاوه بر بیکاری به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه مجلس درصدد تدوین قانونی در راستای حمایت از چرخه تولید و تولیدکنندگان است گفت: برخی از سرمایه‌گذاران در اثر نوسانات بازار دچار آسیب می‌شوند بنابراین باید بتوانیم به گونه‌ای از سرمایه‌گذاری که صادقانه آمده و سرمایه خود را برای ایجاد واحد تولیدی هزینه کرده حمایت کنیم.

 

دلخوش اباتری از کم بودن نرخ یارانه‌های نقدی گلایه کرد و با اشاره به اینکه دولت باید اصلاحاتی در این مورد اعمال کند یادآور شد: از سال ۸۷ که بحث یارانه در کمیسیون هدفمندی مطرح شد حرف این بود که افراد نیازمند جامعه در اثر تغییر در قیمت‌ها که توسط دولت انجام می‌شود دچار آسیب نشوند و نرخ یارانه در آن زمان ۴۵ هزار تومان پیش‌بینی شد.

 

وی برگزاری ۳۶۰ جلسه کارشناسی مجلس با مرکز پژوهش‌ها، دانشگاه‌ها، دولت و قوه قضائیه در این مورد را متذکر شد و اضافه کرد: در پشت تریبون مجلس هم گفتم اعتقاد من این است که این ۴۵ هزار تومان یارانه حتی پول خرید یک سطل ماست هم نمی‌شود در حالی‌که ما در قانون برنامه ششم گفتیم که باید با سازوکاری دهک‌های پائین افزایش یابد.

 

نماینده مردم شهرستان‌ صومعه‌سرا در مجلس بازنگری در یارانه‌های نقدی ۴۵ هزار تومانی را خواستار شد و با تاکید بر اینکه پرداخت این مبلغ در چنین شرایطی خجالت‌آور است اضافه کرد: بسیاری از کالاها دچار افزایش قیمت شده‌اند که خب با این مقدار یارانه‌ای که پرداخت می‌شود هیچگونه همخوانی و سنخیتی ندارد.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اعتراض خود به افزایش قیمت برق را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وزارت نیرو در رسانه ملی گزارش نادرستی داد و معتقدم اینها دارند به مردم ظلم می‌کنند به طوری‌که قیمت برق را چندین برابر افزایش دادند و به همین خاطر از وزارت نیرو شکایت کرده و شکایتی را هم به کمیسیون اصل ۹۰ ارسال کردم

 

دلخوش اباتری با بیان اینکه مسئولان وزارت نیرو باید پاسخ بدهند که چرا برق مردم را بر اساس نیروگاه‌های حرارتی محاسبه نمی‌کنند ابراز داشت: هر کیلو وات ساعت برق تجدید پذیر ۸۲۰ تومان و کیلو وات ساعت برق حرارتی ۴۸۰ تومان است که وزارت نیرو آمده و قیمت برق مشترکان خانگی را بر اساس برق تجدیدپذیر محاسبه کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در رتبه‌بندی مناطق اشتباه کرده است گفت: مسئولانی که در کشور هستند فکر می‌کنند استان گیلان خوش آب و هواست و تابستان شرجی این استان را انگار ندیده‌اند و نمی‌بینند و متاسفانه به جای آنکه برق گیلان را مثل خوزستان و اینها محاسبه کنند آمدند گیلان را به عنوان منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته‌اند.

 

نماینده مردم شهرستان‌ صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه اعتراضات و شکایت‌های مجلس باعث شده مسئولان وزارت نیرو در رسانه ملی پاسخ‌هایی را مطرح کردند افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس این مقدار را کافی نمی‌دانیم و اعتقاد داریم در کنار یارانه‌ها تعرفه‌های برق هم باید ساماندهی و اصلاح بشود و این موضوع را از دولت هم خواسته‌ایم.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد کاهش میزان مهریه و تصمیمات مجلس هم توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد: تقریبا ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان و ۵۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند بنابراین اگر هر حرکت غیرکارشناسی و غیرشرعی بخواهد برای مهریه انجام شود احتمال دارد یک طرف بازی ببازد.

 

دلخوش اباتری با بیان اینکه مجلس هنوز در مورد مهریه تصمیمی نگرفته است یادآور شد: حتی از قول من به عنوان سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی برخی رسانه‌ها گفته بودند که مهریه ۱۴ سکه شده است در حالی‌که این صحت ندارد از طرفی معتقدم موضوع مهریه باید دقیق کارشناسی شود و هر زمان که به کمیسیون آمد در مورد جزئیاتش صحبت می‌کنم.

 

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی فاضلاب سه شهر گوراب زرمیخ، صومعه‌سرا و بازار جمعه تصریح کرد: از محل توازن ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه کار ساماندهی فاضلاب این شهرها اختصاص دادیم و تصفیه‌خانه فاضلاب در مسکن مهر صومعه‌سرا راه‌اندازی شد و ۳۰ میلیارد تومان هم برای انجام کار تصفیه‌خانه صومعه‌سرا در نظر گرفتیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌ صومعه‌سرا در مجلس از لایروبی رودخانه‌های شهرستان با استفاده از بیل مکانیکی دکل بلند خبر داد و در مورد اجرای طرح کمربندی تولم شهر هم اذعان کرد: شش پروژه ملی را برای شهرستان صومعه‌سرا گرفتیم و در حال اجرای آن هستیم که مردم منطقه از منفعت آن‌ها در آینده بهره‌مند خواهند شد.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تبدیل شهرستان صومعه‌سرا به عنوان یکی از شاهراه‌های استات گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: جاده خمام-پیربازار-ضیابر از جمله طرح‌هایی است که بعد از سه سال پیگیری برای آن کد مستقل اعتباری گرفتیم برای طرح کلاشم-بازار جمعه- صومعه‌سرا هم مجددا کد آن را احیا کردیم و پیمانکار جدید مشغول کار است.

 

دلخوش اباتری مشکلات واحدهای شهرک صنعتی صومعه‌سرا را هم مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه شورای گفت‌وگو محل رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران است خاطرنشان کرد: صادقانه بگویم نه فقط در شهرستان صومعه‌سرا بلکه در استان گیلان فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار ضعیف است وقتی هم که ما از سرمایه‌گذار حمایت می‌کنیم می‌گویند حتما سهامدار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 10 =