هر گونه تماس تلفنی بابت تمدید دفترچه یا صدور کارت سلامت کلاهبرداری است

0 13

مسئول روابط عمومی بیمه سلامت گیلان گفت: هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان جهت اخذ وجه با ادعای تمدید دفترچه یا صدور کارت سلامت بیمه تحت هرعنوان ، سوء استفاده از نام بیمه سلامت وکلاهبرداری است.

عصر کاسپین/ محمد اسدی با بر شمردن تر فندهای سوء استفاده کنندگان وکلاهبرداران افزود:هرگونه تماس تلفنی یا پیامکی با شهروندان جهت اخذ وجه با ادعای تمدید دفترچه یا صدور کارت سلامت بیمه تحت هرعنوان ، سوء استفاده از نام بیمه سلامت بوده و این موارد به هیچ عنوان از طرف این سازمان نیست.

مسئول روابط عمومی بیمه سلامت گیلان درباره کلاهبرداری از شهروندان و بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت از طریق تماس تلفنی اضافه کرد: سودجویان با روش‌های مختلفی تلاش می‌کنند که شهروندان را برای فروش بیمه‌های تکمیلی قانع کنند. این افراد از عباراتی مانند«کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» ویا با عنوان تمدید دفترچه بیمه سلامت » استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت گیلان هیچ گونه تماس تلفنی یا مراجعه حضوری با شهروندان یا بیمه شدگان درموارد ذکر شده برقرار نمی‌کند و این موارد با هدف کلاهبرداری از شهروندان از طرف برخی افراد سود جو برقرار می‌شود.

وی در مورد تمدید پوشش بیمه ای گفت: بیمه شدگان صندوقهای روستایی و بیمه سلامت همگانی امکان تمدید اعتبار پوشش بیمه ای توسط سرپرست خانوار به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سامانه خدمات شهروندی به آدرس های bimehsalamatiranian.ir و یا eservices.ihio.gov.ir/esc‏ فراهم شده است.

وی به امکانات سامانه غیر حضوری شهروندی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: برای بیمه شدگان علاوه بر تمدید اعتبار پوشش بیمه ای ، رویت تاریخچه خدمت ، جستجوی پزشکان ومراکز درمانی طرف قرارداد، ثبت شکایات ،افزودن عضو و مشاهده اطلاعات اعضاء خانوار نیز قابل دسترسی است.

وی در مورد ویراش شماره های تلفن بیمه شدگان گفت:بسیاری از شماره تلفن هایی که در گذشته بیمه شدگان ثبت کردند ،به ویرایش نیاز دارد و این دسته از بیمه شدگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان ویا سامانه های ذکر شده اقدام نمایند تا بتوانند ازخدماتی که برای آنان ارائه می شود از طریق پیامک مطلع شوند.

وی درپایان بیمه سلامت را خدمتگزار مردم خواند و افزود: شهروندان و بیمه شدگان اداره کل بیمه سلامت گیلان هرگونه سوال در مورد بیمه سلامت را می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان این اداره کل در میان گذاشته و پاسخ مناسب را دریافت کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 1 =