پیام جعفری نیا نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو خبر داد: دو فراخوان به مناسبت روز جهانی خوراک در رشت

0 13

سید پیام جعفری نیا نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو از برگزاری دو فراخوان به مناسبت روز جهانی خوراک در رشت خبر داد.

عصر کاسپین/ سید پیام جعفری نیا با نزدیک شدن به روز جهانی غذا در راستای تحقق اهداف و برنامه های شهر خلاق خوراک شناسی و با توجه به اهمیت حفظ این عنوان برای شهر رشت، اظهار کرد: مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت امسال نیز همچون سنوات گذشته و در ششمین سال فعالیت شهر خلاق خوراک شناسی اقدام به برگزاری دو فراخوان با مشارکت اتحادیه صنف رستوران و غذاهای سنتی شهرستان رشت نموده است.

نماینده شهر خلاق خوراک شناسی رشت در شبکه جهانی یونسکو برگزاری فراخوان ساخت تیزر با مشارکت رستورانها و مراکز پخت و عرضه غذا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: رشت غذاها و خوراکیهای محلی بسیاری دارد که ممکن است به فراموشی سپرده شده و نسل جدید گیلانیها با آن آشنایی نداشته باشند. از این رو با برگزاری این فراخوان درصدد هستیم با نمایش مراحل تهیه و طبخ غذاهاى محلی فراموش شده که با مشارکت رستورانها صورت میپذیرد، نسبت به معرفی این غذاها و نیز احیاء و اشاعه بیش از ۲۵۰ نوع خوراک در شهر رشت گام برداریم.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت همچنین از برگزاری فراخوان مسابقه “غذاهای فراموش شده” به منظور جلب مشارکت شهروندان در فرآیند اجرای برنامه ها و سیاستهای شهر خلاق خوراک خبر داد و افزود: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت در برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی، این مسابقه به‌ صورت مجازی برگزار خواهد شد و علاقه‌ مندان می‌توانند از نحوه پخت غذاهای محلی خود و تزئین آن، تیزر تهیه کرده و به این مسابقه ارسال نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =