۱۰۵ نقطه پرتصادف شهری در گیلان شناسایی شد

0 21

 «سیروس شفقی» امروز (چهارشنبه، ۲۱ مهر) در همایش راهوران محله که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: نقش پلیس راهور و پلیس راه یکی از اساسی‌ترین نقش‌هاست که اگر تنها یک روز مختل شوند تمام ابعاد زندگی مردم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

 

عصر کاسپین/ مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گیلان ادامه داد: حوادث رانندگی در دنیا سالانه جان هزاران نفر را می‌گیرد و در کشور ما هم سالانه شاهد فوت ۲۵ هزار نفر هستیم که مطمئنا آمار بالایی بود و آثار مخرب آن به جامعه منعکس می‌شود.

 

شفقی با بیان اینکه رفتارهای ترافیکی شهروندان و نقش پلیس در کنار بهسازی بهتر مسیرها می‌تواند به عنوان عامل بازدارنده در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشد تصریح کرد: راهبرد نیروی انتظامی بسیار کارشناسانه بود به طوری‌که از همیاران پلیس استفاده و آموزش همگانی را در دستور کار قرار داد.

 

وی با تاکید بر اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۷۵ نفر در استان گیلان به دلیل تصادفات رانندگی جان باختند اضافه کرد: این تعداد جانباخته در مقایسه با میزان سال گذشته ۳.۵ درصد، تعداد کل تصادفات جمعا ۹ درصد کاهش و تعداد مجروحان هم در سطح استان گیلان ۴.۳ دهم درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری گیلان اقدامات انجام شده در حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌های گیلان را هم برشمرد و گفت: در مجموع ۱۰۵ نقطه پرتصادف شهری از طریق پلیس راه و راهور گیلان شناسایی شد که ۵۳ نقطه را ایمن‌سازی کردیم همچنین ۹۷ نقطه پرخطر شهری هم داریم که باید نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام شود.

 

*روزانه ۲۵۰ هزار خودرو در رشت تردد می‌کنند

فرماندار رشت نیز در این جلسه اینکه سه عامل انسان، جاده و خودرو در بحث تلفات جاده‌ای کاملا مشخص و تعریف شده است تصریح کرد: در بدترین و ناایمن‌ترین جاده نیز اگر راننده نکات ایمنی را رعایت کند می‌تواند حوادث را کاهش دهد از طرفی با وضع قوانین می‌توان نسبت به فرهنگ‌سازی ترافیکی اقدام کرد.

 

«علی فتح‌اللهی» تنوع وظیفه‌ای پلیس راه و پلیس راهور را بسیار گسترده خواند و ابراز داشت: شهرستان رشت از پرتراکم‌ترین شهرستان‌های کشور و گردشگر پذیر است و روزانه ۲۵۰ هزار خودرو در آن تردد می‌کنند و طبق آمار اعلامی پلیس راه تعداد فوتی‌های ما در جاده‌ها کاهش پیدا کرده است که نشان‌دهنده زحمات پلیس در این بخش است.

 

*اختصاص افزون بر ۳ میلیارد تومان برای نصب علائم ترافیکی در گیلان

«عباس صابر» نیز در این جلسه با اذعان بر اینکه دفتر روستایی استانداری گیلان در سال گذشته نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی راهوران در سراسر گیلان و با کمک پلیس راهور اقدام کرد و این کار در سال ۱۴۰۰ هم دنبال می‌شود و منتظر صدور احکام برای دهیاران و اعضای شوراهای جدید هستیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ارسال جزوات و بسته های ترافیکی در فضای مجازی برای دهیاران سراسر استان گیلان را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام و خاطرنشان کرد: نصب علایم ترافیکی از دیگر کارهایی است که سال گذشته بر اساس تخصیص‌ها انجام شد و امسال هم برای این امر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 10 =