۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کنارگذر بندرانزلی اختصاص یافت

0 5

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های ۸ یا ۹ ماهه سرانجام ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کنارگذر انزلی اختصاص یافت.

عصر کاسپین/ احمد دنیامالی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل پیرامون طرح جهش مسکن اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر راه در کمیسیون عمران مجلس برگزار شد و معتقدم طرح مذکور نیاز به برنامه‌ریزی کامل و دقیق در حوزه‌های مختلف دارد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون‌ جهش مسکن سالانه بایستی یک میلیون واحد مسکونی احداث شود در کنار آن مباحث مربوط به تامین منابع بانکی، زمین و سایر مقررات باید در نظر گرفته شود و دولت موظف است یک سری اراضی را آزادسازی و در اختیار حوزه مسکن قرار دهد.

دنیامالی با اشاره به موضوع پرداخت وام ودیعه مسکن و پیگیری‌های مجلس در این حوزه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مسکن، گرایش مردم به اجاره‌نشینی بیشتر شده است لذا افزایش سهم بانک‌ها در بحث ودیعه مسکن اهمیت دارد تا امکان بیشتری برای کسانی‌که درصدد اجاره خانه هستند فراهم شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به موضوع ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن موظف است سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بسازد و برای تامین منابع آن هم مذاکرات خوبی با بانک مسکن داشتیم و بانک مسکن موظف است، تسهیلات در اختیار حوزه مسکن به ویژه تامین مسکن روستایی قرار دهد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گیلان گفت: استفاده از ظرفیت دریا برای فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب، تولید و ایجاد اشتغال به‌ویژه در حوزه صنعت از جمله مسائل مورد توجه است از طرفی امکانات خوبی در بنادر شمالی به‌ویژه در انزلی داریم و تلاش می‌کنیم حجم بارگیری بیشتر از تخلیه شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تصریح کرد: صحبت‌هایی با رئیس جمهور پیرامون معرفی دبیر شورای عالی مناطق آزاد به عنوان نماینده ایران در بحث راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب داشتیم چون روس‌ها هم یک نفر را مسئول این کار قرار دادند و تلاش می‌کنیم که این مأموریت به سعید محمد سپرده شود.

دنیامالی با بیان اینکه منطقه آزاد باید به دنبال ظرفیت‌سازی، تولید و صنعت باشد عنوان کرد: کلنگ عملیات فاز ۳ شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی به زمین خورد و امیدواریم در گام بعدی ۵۰ هکتاری که در کنار “شهرک صنعتی حسن‌رود شماره یک” قرار دارد هم الحاق شود و به سمت صنایع هایتک و ایجاد اشتغال برای منطقه گام برداریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه خط‌آهن ۳۵ کیلومتری رشت-پیربازار-بندر کاسپین گفت: اقدامات خوبی در این بخش انجام شد و در تلاش هستیم که بخشی از منابع آن از طریق ماده ۵۶ و تسهیلات بانکی فراهم شود و خوشبختانه این پروژه از سال گذشته سرعت خوبی گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به مشکلات بیمه صیادان شمال و جنوب کشور اشاره و بیان کرد: صیادان در وهله نخست باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و این امر در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای صیادان شمال و جنوب مصوب شد و با همراهی نمایندگان جنوب در حال پیگیری این قضیه هستیم‌.

وی افزود: صیادان باید از مزایای بیمه تمام سال بهره‌مند شوند البته تامین اجتماعی در این قضیه بحثی ندارد و منابع لازم برای ۶ ماه بیمه این مشاغل باید در بودجه دیده شود تا تامین اجتماعی نسبت به بیمه آن‌ها اقدام کند چون این مشاغل فصلی هستند و کارفرما بیمه ۶ ماه آنان را متعهد می‌شود و ۶ ماه بعدی باید در منابع دولتی حل شود.

دنیامالی به آخرین وضعیت تامین اعتبار برای تکمیل کنارگذر انزلی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های ۸ یا ۹ ماهه سرانجام از طریق ماده ۵۶، بانک ملی موظف شد که ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تأمین کند و ابلاغ آن انجام شد و به‌طور کلی ۷۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه تامین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 1 =