فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: کشف قاچاق کالا و مواد مخدر در مرزهای استان گیلان ۶۰ درصد افزایش یافت

0 21

سردار عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: برای گرامیداشت این هفته ۷۰ برنامه در حوزه انتظامی، ترافیکی و خدماتی در گیلان پیش‌بینی شده و در پایان هفته تمامی همکاران در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

عصر کاسپین/ فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت نخستین‌ مأموریت نیروی انتظامی است گفت: اولویت نخست ما افزایش رضایتمندی مردم است و هر چه تجهیزات و نفراتی که به نیرو افزوده می‌شود را به جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ساماندهی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه پلیس برای رسیدن به پلیسی در تراز انقلاب اسلامی برنامه‌های خوبی را پیش‌بینی کرده‌ تا استانداردسازی رفتار پلیس برای رفع مطالبات مردم شکل بگیرد افزود: در استانداردسازی رفتار پلیس که از ۵ سال گذشته در نیروی انتظامی در حال شکل‌گیری است به نقاط خوبی دست یافتیم.

بیشتر بخوانید

فرمانده انتظامی‌گیلان: انهدام شبکه‌های توزیع مواد مخدر در گیلان ۱۳ درصد افزایش یافت

جانشین فرمانده سپاه گیلان: ظرفیت بسیج در آموزش و توانمندسازی روستائیان به‌کارگیری می‌شود

میزان کشف جرایم سایبری در استان گیلان ۲۰ درصد افزایش یافت

سردار ملکی با بیان اینکه استان گیلان از حیث تقسیم‌بندی امنیتی جزو استان‌های آرام کشور است و مردمی مومن، ولایت‌مدار و مهمان‌پذیر دارد ابراز داشت: در استان گیلان چالش خاصی نداریم و نزاع، تصادفات و جرایم خرد که معضل تمامی استان‌های کشور است، بیشترین جرایم گیلان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در گیلان با همکاری خوب مردم و همیتی که در شورای تأمین و دادگستری استان شاهد هستیم چالش خاصی وجود ندارد عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون سرقت‌های خشن مانند سرقت طلافروشی و سرقت از بانک‌ها را در گیلان شاهد نبودیم.

وی از کاهش شکایات مردم از عملکرد پلیس در ۷ ماهه امسال در گیلان خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای پلیس، هوشمندسازی است در این راستا امروز سامانه «پلیس من» در کشور افتتاح شد و در گیلان نیز امروز تمامی مقرها و رده‌های نیروی انتظامی پرونده‌ها را به صورت الکترونیکی به مراجع قضایی ارسال کردند.

سردار ملکی افزود: این حرکت بسیار خوبی است که استان گیلان در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرد و مشکلاتی که در بحث ارسال فیزیکی پرونده‌ها با آن مواجه بودیم امروز حل شد؛ امروز بازپرسی انلاین نیز در گیلان افتتاح شد که زین پس متهم در مقر پلیس به صورت آنلاین به سوالات بازپرس پاسخ می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ما با تمامی اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، مساجد، ان‌جی‌او ‌ها و دیگر اقشار ارتباط نزدیک داریم عنوان داشت: هر چه در حوزه آگاه‌سازی همگانی در جامعه تلاش بیشتری انجام گیرد بار انتظامی نیروی انتظامی نیز کمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال در شب گذشته ۴ سرقت خودرو در استان داشتیم که از این ۴ خودرو ۲ خودرو روشن و راننده‌ به جهت توقف کوتاه مدت بدون خاموش کردن خودرو آن را ترک کرده بود لذا اگر مردم به هشدارها توجه کنند پلیس نیز در مأموریت‌های خود موفق‌تر خواهد بود.

سردار ملکی سطح اشراف اطلاعاتی پلیس در حوزه فضای مجازی را خوب قلمداد کرد و از کاهش ۲۰ درصدی جرایم حوزه فضای مجازی امسال در گیلان خبر داد و گفت: در این حوزه نیازمند ارتقای سطح دانش مردم هستیم بسیاری از موارد گرفتار شدن افراد در دام مجرمان فضای مجازی ناشی از عدم آگاهی آنان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در مرزبانی استان اقدامات خوبی به واسطه استفاده از تجهیزات اپتیکی و رادارها شکل گرفته خاطرنشان کرد: تسلط و اشراف اطلاعاتی تا ۵۰ کیلومتر فراتر از مرز هم توسط مرزبانی استان انجام می‌شود و اقدامات عملیاتی خوبی توسط مرزبانی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست امسال شاهد جهش ۶۰ درصدی در کشف مواد مخدر و قاچاق کالا در مرزهای استان بودیم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های ما برخورد قاطع با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر است و از ابتدای سال تاکنون حدود ۲ تن و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شد.

سردار ملکی با تأکید بر اینکه ضربه زدن به باندهای خرید و فروش مواد مخدر در استان گیلان یکی از اقدامات مهم پلیس در این حوزه بوده ابراز داشت: ۳۸۰ عملیات پاک‌سازی مناطق آلوده از مواد مخدر و معتادین متجاهر در ۷ ماهه نخست امسال در استان گیلان انجام شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تقسیط جرایم خودروها توقیف شده در پارکینگ‌ها به مدت ۱۸ ماه خبر داد و با بیان اینکه مردم به تدریج نسبت به پرداخت جرایم اقدام کنند افزود: همچنین اطلاع‌رسانی لازم انجام شد تا مردم برای رفع توقیف خودروی خود در صورت نداشتن مشکل قضایی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کماکان خودروهایی که جریمه بیش از ۳ میلیون داشته باشند حتماً توقیف خواهند شد خاطرنشان کرد: برای سومین سال امسال نیز شاهد ۳ درصد کاهش آمار در حوزه جانباختگان تصادفات جاده‌ای و حوادث رانندگی در استان گیلان هستیم.

سردار ملکی با بیان اینکه خدمات پلیس در مقابله با کرونا مغفول مانده و روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر از همکاران پلیس در گیلان به اجرای محدودیت‌های تردد مشغول هستند عنوان داشت: ۱۷۰ نفر از کارکنان پلیس در سطح کشور و ۴ نفر از همکاران ما در گیلان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: ۵۰۰ هزار خودرو به دلیل عدم توجه به پروتکل‌ها جریمه و همچنین ۵۴ هزار خودرو پلاک غیربومی در ورودی‌های گیلان برگردانده شدند ما در کنار این موارد باید امنیت مردم را هم تأمین می‌کردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا وقفه‌ای در کار کلانتری‌ها ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه استفاده از کارت واکسیناسیون برای تردد هنوز بخشنامه‌ای به پلیس ابلاغ نشده است گفت: فوریت‌های پلیسی یعنی پلیس باید خود را درکمتر از ۱۵ دقیقه به محل جرم برساند اما برخی از جرایم جزو فوریت‌های پلیسی نبوده و پلیس می‌تواند حتی تا نیم ساعت بعد در محل حضور پیدا کند.

سردار ملکی با بیان اینکه روزانه ۵ هزار تماس در گیلان با مرکز حاصل و یک سوم منجر به عملیات می‌شود خاطرنشان کرد: مابقی تماس‌هایی که روزانه با مرکز فوریت‌های پلیسی در استان گیلان برقرار می‌شود در حوزه فوریت‌های پلیسی نیست لذا امکانات پلیس برای رسیدگی فوری به آن‌ها محدود است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار پرونده در کلانتری‌های گیلان به مصالحه کشیده شد اظهار داشت: مشاوران توانستند به خوبی به این حوزه ورود پیدا کنند و اکنون تمام کلانتری‌های گیلان دارای دایره مشاوره هستند این خدمات تقریباً به صورت رایگان است.

وی در پایان با بیان اینکه ۷۰ ویژه برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گیلان اجرا می‌شود تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما رسیدگی به خانواده‌ها است که بیشترین پشتیبانی را از نیروها دارند چرا که مأموریت‌های ما تمام ساعات شب و روز و تعطیلات کارکنان ناجا را اشغال می‌کنند.

سردار ملکی گفت: از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس دادگستری، صدا و سیما و شورای تأمین که پشتیبان نیروی انتظامی هستند کمال تشکر را دارم که  همچنین از تعامل مردم نیز کمال قدردانی را دارم که توانستیم با همکاری آنان به این جایگاه که تنها ۲ درصد افزایش جرایم در سطح کشور را داریم برسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 2 =