تاکید کمیسیون آموزش مجلس بر لزوم افزایش اعتبار شرکت‌های دانش‌بنیان

0 11

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از کارخانه نوآوری گیلان بازدید کردند و در جلسه‌ای که در این مجموعه برگزار شد افزایش خط اعتباری شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفت.

عصر کاسپین/ اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس امروز (شنبه، ۱ آبان) از کارخانه نوآوری گیلان بازدید کردند و در جلسه‌ای که در این مجموعه برگزار شد موارد مهمی مانند افزایش خط اعتباری شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تاکید قرار گرفت.

 

«علیرضا منادی» رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سخنانی با بیان اینکه باید کارکردها، اهداف و برنامه‌های کارخانه نوآوری گیلان مشخص باشد و بر همان راستا حرکت کند بر لزوم افزایش خط اعتباری شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

 

«محمدرضا احمدی سنگری» نیز در این بازدید تصریح کرد: نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات جهت پشتیبانی از تولید و اشتغال در حوزه کسب و کارهای نوین با قدرت ورود می‌کنند و از کارخانه نوآوری گیلان حمایت به عمل می‌آورند.

 

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: باید از قدرت و نفوذ کمیسیون برای پشتیبانی و زمینه‌سازی جهت راه‌اندازی کارخانه نوآوری گیلان استفاده کنیم.

 

«مسعود موسوی» مدیرعامل کارخانه نوآوری گیلان هم با بیان اینکه تا به امروز تنها نصفی از تسهیلاتی که قرار بود به این مجموعه اختصاص یابد تخصیص پیدا کرده است افزود: فاز یک کارخانه راه‌اندازی شده اما هیچ‌گونه تجهیزی در آن انجام نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه این شرکت برای پرداخت تسهیلات درخواست داده است فضای این مجموعه را بیش از ۲ هزار متر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر با وجود تمام مضایق و کمبودها توانستیم استارتاپ‌هایی را جذب و شرکت‌های فناور را مورد حمایت قرار دهیم.

 

«علی باستی» مدیرعامل پارک علم و فناوری گیلان نیز با بیان اینکه این فضا برای کارخانه نوآوری گیلان کافی نیست و بودجه لازم هم به آن اختصاص پیدا نکرده است افزود: تبدیل ایده به کسب و کار از جمله کارکردهای این مجموعه محسوب می‌شود.

 

تمرکز شتاب دهنده‌های تخصصی فناوری اطلاعات، گردشگری با رویکرد جذب گردشگر داخلی و خارجی، صنایع خلاق با رویکرد توانمندسازی کسب و کارها،  تسهیل‌گری با رویکرد افزایش بازده اقتصادی، هوشمندسازی و دستیابی به شهر الکترونیک، پدافند غیرعامل با رویکرد ارتقاء ایمنی و امنیت و محیط زیست با رویکرد بازیافت و کاهش آلودگی‌های محیطی از جمله زمینه‌هایی فعالیت کارخانه نوآوری گیلان محسوب می‌شود.

همچنین توسعه اکوسیستم نوآوری مبتنی بر خلاقیت و فناوری، ترویج و توسعه فرهنگ نوآوری از جمله اهداف و ماموریت‌های کارخانه نوآوری گیلان به شمار می‌رود.

/شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.