خسارت ۵۰ میلیاردی سیل به زیرساخت های گیلان/ آبگرفتگی ۴۵ محور روستایی

0 16

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش سنگین ۲۷۰ میلیمتری در استان، گفت: برآورد اولیه خسارت زیرساخت ها ۵۰ میلیارد تومان است که تسریع در تخصیص به موقع اعتبارات ضرورت دارد.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با اشاره به بارش سنگین باران در استان گیلان طی روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر، اظهار کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کردیم و کلیه اکیپ های مدیریت بحران استان پای کار بودند.

وی از آبگرفتگی ۴۵ محور روستایی و احتمال تخریب ۳۰ پل خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات آب منطقه ای و راهداری و بخشداری ها خوشبختانه خسارت به پل ها وارد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه خسارت ناشی از سیلاب تنها در حوزه زیرساخت و تاسیسات راه ها و پل ها وارد شده است، خاطرنشان کرد: برآورد اولیه خسارت زیرساخت ها ۵۰ میلیارد تومان است که تسریع در تخصیص به موقع اعتبارات و تزریق به دستگاه ها ضرورت دارد تا برای سیلاب بعدی آماده باشیم.

مرادی، بارش های ۷۲ ساعت گذشته را بالاتر از حد نرمال دانست و اضافه کرد: هم در غرب و هم در شرق استان بیش از ۲۷۰ میلیمتر باران بارید و لذا رودخانه های ما گنجایش این حجم از آب را ندارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سیلاب از مسیر رودخانه خارج نشد و آسیبی به ساختمان ها و خانه های مردم وارد نکرد، گفت: دو نفر به دلیل بی احتیاطی جان خود را از دست دادند که جسد زن ۶۷ ساله پیدا شد، اما جسد مرد ۴۲ ساله هنوز پیدا نشده و جست وجوی عوامل امدادی تا فروکش کردن آب ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هفده =