استاندار گیلان تأکید کرد؛ لزوم شتاب در روند ساخت و تکمیل نیروگاه زباله سوز رشت

0 3

اسدالله عباسی، استاندار گیلان صبح امروز از بخش‌های مختلف شرکت کود آلی رشت، روند تفکیک زباله، ساخت سالن جدید و نیز احداث نیروگاه زباله سوز بازدید کرد.

عصر کاسپین/ او در حاشیه این بازدید به جلسه اخیر کارگروه مدیریت پسماند استان و تأکید بر زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: به روزآوری فرآیند اقدامات شرکت کود آلی تا پایان آبان ماه مورد تأکید بوده که به خوبی در حال انجام است و ۵۰۰ تن زباله بازیافت می‌شود.

استاندار گیلان همچنین به بازدید از ساخت فاز دوم شرکت کود آلی اشاره کرد و با بیان اینکه باید امور به صورت روزشمار دنبال شود تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این بخش باشیم، افزود: با افتتاح این فاز نیز ۵۰۰ تن به ظرفیت بازیافت زباله افزوده می‌شود.

عباسی بر تسریع روند ساخت و تکمیل نیروگاه زباله سوز نیز تأکید کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ظرفیت ۶۰۰ تنی این زباله سوز را به یک‌هزار و ۱۰۰ تن افزایش دهیم چرا که معضلات زباله فقط در شهر رشت نیست و باید به صورت یک پهنه در استان دیده شود.

او با اشاره به اینکه ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای به روزآوری، فاز دوم بازیافت و نیروگاه زباله سوز موجود است، یادآور شد: سرعت عمل و کار جهادی همراه با همدلی و وفاق، منجر به دستیابی به اهداف تعیین شده در زمان مشخص می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای این پروژه، الگویی برای دیگر پهنه‌های تعیین شده استان می‌تواند باشد، تصریح کرد: از مردم استان می‌خواهم که در جهت رفع این معضل بزرگ با کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ، متولیان امر را همراهی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 3 =