اعلام آمادگی هلال‌احمر گیلان در پی هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی

0 11

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در پی هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی در استان خبر داد.

عصر کاسپین/ سیاوش غلامی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) به‌صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر سطح نارنجی و قرمز در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها انجام شده است.

غلامی با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

وی ضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها افزود: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

غلامی ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

وی به شهروندان، روستاییان و ساکنان در معرض خطر توصیه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان جدا پرهیز کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =