امدادگران گیلان در پی بارش شدید باران به ۲۰۸ نفر خدمات رسانی کردند

0 6

سیاوش غلامی روز شنبه اظهار داشت: عوامل امدادی جمعیت هلال احمر از شعب و پایگاه های امداد و نجات شهرستان های املش، رودسر، فومن، صومعه سرا و رودبار طی عملیات  مختلف نسبت به امدادرسانی از جمله آب گرفتگی ۱۰ منزل در رودسر، ۲۶ منزل در املش، یک منزل در فومن و ۲۰ منزل در صومعه سرا با استفاده از خودرو کمک کار به وسیله موتور آب نسبت به تخلیه آب گرفتگی منازل اقدام کرده اند.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه ۶ نفر از ساکنان ۲ منزل مسکونی در میانده چابکسر به مناطق امن و ۲۷ نفر از ساکنان ۲۰ منزل مسکونی باقلاکش صومعه سرا توسط عوامل امدادی در مسجد اسکان داده شدند، افزود: در این مدت ۳۷ تخت پتو، ۱۰۰قرص نان، هشت کیلوگرم خرما و یک هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی بین افراد دچار مشکل  از بارش باران و وقوع سیل در منطقه باقلاکش صومعه سرا توزیع شد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به امداد رسانی به یک زوج جوان در راه مانده در ارتفاعات شهرستان رودبار اظهار داشت: در پی وقوع بارش برف و کولاک در ارتفاعات رودبار، عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به یک زوج گرفتار در برف امداد رسانی کرده و آن ها را به منطقه امن انتقال دادند.

غلامی بیان داشت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، تجهیزات نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال خدمات رسانی به مردم مناطق دچار بارش شدید است.

 تلفن ۱۱۲ “ندای امداد” به صورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر در ارتفاعات استان گیلان، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند و برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =