بازدید معاون توسعه پیشگیری از مراکز اجتماع درمان مدار TC و MTC

0 17

صبح روز هفدهم آبان ماه آریا طوفانی معاون توسعه پیشگری بهزیستی ، صباح مهدی پور رئیس اداره حراست ، دکتر مومنی مسئول بازرسی و محمد نوروزی ریاست بهزیستی شهرستان رشت از مراکز اجتماع درمان مدار TC و MTC بازدید کردند .

عصر کاسپین/ آریا طوفانی بیان داشت : غالباً مبتلایان به مواد دچار یک سلسله اختلالات روانی می­گردند که زمینه ­هایی را برای ارتکاب انواع جرائم فراهم می­ اورد. بنابراین شناخت و درمان خصوصیات روانی و شخصیتی معتادان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نیازمند کار جدی محققان در این زمینه می­باشد.

وی افزود : برخی از سوءمصرف کنندگان مواد که برای درمان به اجتماع درمان‌مدار (TC) می­آیند، علاوه بر اعتیاد، آشفتگی­های روان شناختی مختلف از جمله افسردگی، اضطراب، رفتارهای ضداجتماعی، بدبینی، در خود فرو رفتگی، انزوا و خود بیمار انگاری دارند. مشکلات آنها و فقدان محیط حمایت کننده مانع تغییرات مثبت در سبک زندگی آنها می­شود. در نتیجه آنها فاقد انگیزه هستند و از نظر روان­شناختی آمادگی ندارند که از خدمات اجتماعی، پزشکی و روانی استفاده نمایند. در دیدگاه TC گام اول در آماده سازی آنها برای تغییر، پیوستن به اجتماع و دنیای بیرون است. پرهیز از مواد، اجتماعی شدن، پذیرش مسؤولیت­های اجتماعی و شخصی باید قبل از آموزش مهارت­های آموزشی و حرفه­ای صورت گیرد.

معاون توسعه پیشگیری اظهار داشت : درمان در TC اساساً یک فرآیند مبتنی بر یادگیری اجتماعی است، چون در مراجعان به گونه­ای ناپختگی روانی و ناکارآمدی اجتماعی وجود دارد. بنابراین بهترین شیوه برخورد با این مشکلات فراهم آوردن محیط درمانی است که به افزایش این مهارت­ها و شایستگی های فردی کمک کند. تحقیقات انجام یافته نشان می­دهد TC اثربخشی بالایی در درمان اعتیاد و برگشت آن دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − دو =