تدوین طرح ملی نجات تالاب انزلی کلید خورد

0 18

احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به برخی مشکلات ایجاد شده در تالاب انزلی گفت: طرح ملی نجات تالاب بین المللی انزلی در حال تدوین است.

عصر کاسپین/ او افزود: حد حریم و بستر تالاب بین المللی انزلی بنا بر مصوبه سال ۵۴ کنوانسیون رامسر ۱۵ هزار و ۳۰۰ هکتار مشخص شده بود که وزارت نیرو در سال ۹۳ بدون کار کارشناسی این حریم را به ۲۵ هزار هکتار افزایش داده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس با اشاره به معایب این مصوبه اظهار داشت: با این تصمیم ۲۵ روستای انزلی (۴ روستا به صورت ۱۰۰ درصد و باقی حداقل ۲۰ درصد) در حریم تالاب قرار گرفتند و مردم این نواحی بدون هیچ پناهی حتی امکان فروش ملک سنددار خود را هم نداشتند.

دنیامالی با بیان اینکه ما حق نداریم زندگی مردم را تحت این شرایط به مخاطره بیندازیم، ادامه داد: دولت می‌تواند حریم را افزایش دهد، اما باید زیرساخت موضوع و منابع لازم را فراهم کند.

او گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده ۲ هزار هکتار از روستا‌هایی که طرح هادی داشتند، از مدار خارج شدند و در این هفته در شورای صیانت از حقوق بیت المال مصوب و مشکل مردم حل خواهد شد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح ملی تالاب بین المللی انزلی در حال تدوین است و با این وجود هنوز هم متأسفانه تالاب یک متولی خاص ندارد، لذا درخواست من از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این است که به این موضوع ورود کرده و تسهیل گر و کمک کننده ما باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =