دیدار دانش‌آموزان و سفیران فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ با شهردار بندر کیاشهر

0 29

دانش‌آموزان و سفیران فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ به همراه معلمان خود امروز(شنبه ۱۵ آبان) ضمن انجام یک حرکت خودجوش و جالب توجه در سطح شهر بندر کیاشهر در راستای ترویج فرهنگ مدیریت زباله در بین مردم، با شهردار بندر کیاشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

عصر کاسپین/ چهاردهم آبان ماه در تقویم کشور به‌ عنوان روز فرهنگ عمومی ثبت شده است و این روز می‌‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد انگیزه در میان افراد و صاحب‌‌نظران فرهنگی که در طول سال در تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌‌کنند باشد.

مدیریت پسماند، تفکیک زباله از مبدأ و حفظ محیط‌زیست از جمله مؤلفه‌های متعدد فرهنگ عمومی محسوب می‌شوند که بدون شک توسعه و ارتقاء آن در سطح جامعه به تنهایی از عهده شهرداری‌ها خارج است و بدون مشارکت آحاد مردم، ترویج در سطح مدارس، ارائه آموزش‌های پایه به دانش‌آموزان و همکاری سازمان‌های مردم نهاد و البته NGO ها امکان‌پذیر نیست.

در همین راستا به مناسب روز فرهنگ عمومی، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یکی از مدارس بندر کیاشهر حرکتی جالبی را در یکی از خیابان‌های شهر رقم زدند و ضمن توزیع انواع پوستر و تراکت‌ در بین مردم و کسبه بازار، لزوم تفکیک زباله از مبدأ، پرهیز از آلودگی محیط زیست، تحویل به موقع زباله و مواردی از این دست را ترویج کردند.

گفتنی است این حرکت فرهنگی دانش‌آموزان با اقبال عمومی مردم و بازاریان مواجه شد در پایان نیز دانش‌آموزان به همراه معلمان خود به دفتر شهردار بندرکیاشهر حضور یافتند و ضمن دیدار با مرتضی عاطفی شهردار، در مورد حرکت امروز خود و اهداف آن گفت‌وگو کردند.

شهردار بندر کیاشهر در این دیدار ضمن تقدیر از حرکت امروز دانش‌آموزان کیاشهری افزود: از آن جا که فرهنگ اصیل‌ترین نیاز و ضرورت یک جامعه است و سایر مسائل بر اساس فرهنگ شکل می‌گیرد و فرهنگ عمومی هر جامعه نیز حکایت از اندیشه و تفکرات مردم آن جامعه دارد بنابراین هر چه سطح فرهنگ عمومی و آگاهی مردم بالاتر باشد کیفیت زندگی در آن جامعه بالاتر خواهد بود.

مرتضی عاطفی یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که هم‌اکنون محیط زیست را تهدید می‌کند زباله دانست و عنوان کرد: پارک ملی بوجاق، رودخانه سفیدرود، جنگل و دریا از داشته‌های ارزشمند بندرکیاشهر محسوب می‌شود که به این منطقه اهمیت و جذابیت بسیار ویژه‌ای بخشیده است.

وی اقدامات مخربی مانند دفن زباله در کنار جنگل، رودخانه و سواحل دریا را اشتباهی بزرگ که تمام محیط زیست را به خطر می‌اندازد دانست و ابراز داشت: تنها راه جلوگیری از فجایع محیط‌زیستی مدیریت زباله و به طور وسیع تفکیک زباله از مبدأ است.

شهردار بندرکیاشهر ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ را در سنین پایه و کودکی بسیار اثرگذار خواند و گفت: گیلان برخلاف سایر استان‌هایی که دچار آلودگی هستند هوای پاکی دارد؛ بنابراین برای حفظ این آب و هوای خوب باید در نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی کوشا باشیم.

به گزارش واحد خبر مدیریت روابط عمومی شهرداری بندر کیاشهر، در پایان این دیدار هدایایی نیز به رسم یادبود از طرف شهردار بندر کیاشهر به دانش‌آموزان و معلمان آن‌ها اهدا شد.

لازم به ذکر است دانش‌آموزان این شهر بندری در پویش‌هفتگی که برای پاکسازی شهر با شعار “بندر کیاشهر – عاری از زباله” انجام می‌شود همواره حضور فعالی دارند و حرکت امروز آن‌ها نیز با حمایت شرکت تعاونی “پسماند پردازگر بوجاق” انجام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + چهارده =