رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودباراعلام جرم علیه ۶ شهردار رودبار ناشی از بی‌توجهی به اخطارها است

0 13

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در خصوص معرفی ۶ شهردار و مدیر آب فاضلاب شهرداری این شهرستان به جرم عدم رعایت ملاحظات محیط زیستی به مراجع قضایی گفت: اعلام جرم علیه این مسئولان ناشی از بی توجهی آنان به هشدارها و اخطارهای محیط زیست بود.

عصر کاسپین/ علی فرهی روز سه شنبه اظهار داشت: شهرستان رودبار دارای هفت شهر است که فقط شهردار جیرنده تا حدودی مطابق استاندارد عمل کرده و شهرداران رودبار،منجیل ،لوشان ،رستم آباد، توتکابن و عمارلو بدون توجه به تذکرات کتبی و شفاهی پای کار نبودند و ناچار به معرفی آنان به مراجع قضایی شدیم .
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح روند مدیریت پسماند اخطاریه‌هایی از سوی اداره حفاظت محیط زیست رودبار به شهردارهای شهرستان های یادشده ابلاغ شد و به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی ضمن اعلام جرم، مراتب از طریق مراجع قضایی شهرستان در دست پیگیری است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در خصوص معرفی مدیر آب و فاضلاب شهری رودبار به مراجع قضایی نیز افزود: متاسفانه ایشان هیچ برنامه ای در خصوص ایجاد تصفیه خانه نداشته و حتی در بحث مطالعاتی نیز هیچ برنامه ای در این خصوص تعریف نکرده بود؛لذا بدلیل بی توجهی به این مورد به ناچار برای ایشان تشکیل پرونده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شهرداری‌ها باید با استفاده از روش‌های نوین مدیریت پسماند و استفاده از خودروهای مخصوص حمل زباله و پیگیری ایجاد کارخانه کمپوست در شهرستان و فرهنگ سازی برای اجرای برنامه تفکیک از مبدأ و استاندارد سازی مراکز دفن زباله ، شرایط مدیریت پسماندها را بهبود بخشند.
۶ شهردار به همراه مدیریت آب و فاضلاب شهرستان رودبار بدلیل عمل نکردن به وظیفه خود در خصوص جمع آوری، حمل و دفن اصولی پسماندها و فاضلاب شهری از سوی اداره حفاظت محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =