شهرداری رشت در مسیر تحول به نفع شهروندان

0 11

با عزم جدی شهردار رشت و حمایتهای اعضای شورای شهر جلسه‌ای ظهر امروز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ با هدف تحول اداری، اجرای برنامه راهبردی شهر و ارتقاء جایگاه شهرداری رشت با حضور سید حسین رضویان رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا ، رضا عاشری عضو شورا و سید امیر حسین علوی شهردار رشت، تیم سرمایه‌گذار و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

 

 عصر کاسپین/ در این جلسه سید حسین رضویان ابراز داشت: از شهردار رشت برای برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی میکنم، زیرا نکات و موضوعات اساسی مطرح شده، در صورت تحقق موجبات ارتقاء سطح شهر رشت و رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

 

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، توسعه شهر رشت و استفاده از روشها و ابزارهایی که به این هدف کمک می‌کند را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: معتقدم از مقوله نوسازی می‌توانیم به مؤلفه توسعه در شهر رشت برسیم. از طرفی پیش‌ شرط این توسعه را عقلانیت میدانم، بنابراین حتما اولویتهایی که باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد را ارائه خواهم داد.

 

 

 

رضا عاشری، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گفت: باعث افتخار است که آقای علوی را به عنوان شهردار انتخاب کردیم و مطمئن هستیم با حضور ایشان و با بهره‌گیری از مشاوره‌های کارشناسان متخصص، ساختارهای شهرداری رشت هم اصلاح خواهد شد.

 

عاشری توسعه شهر رشت بر مبنای طرح تفصیلی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید برنامه‌هایمان در سطح شهر رشت را بر اساس اولویتهای تعیین شده پیش ببریم تا بهترین نتیجه و بازخورد نصیب مجموعه مدیریت شهری و شهروندان شود.

 

 

 

شهردار رشت نیز در این جلسه دو موضوع عارضه‌یابی و تحول اداری را از جمله اهدافی که توسط شهرداری دنبال می‌شود ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ساختار بودجه‌ نویسی در شهرداری باید مورد بازنگری قرار گیرد و به بیان دیگر باید در راستای تحول اداری نسبت به عملیاتی کردن هر چه بیشتر بودجه شهرداری اقدام نمائیم.

 

سید امیر حسین علوی، مشخص شدن هزینه‌های انجام هر فرآیند در شهرداری را از دیگر کارکردهای برنامه تحول اداری و هوشمندسازی دانست و تصریح کرد: با انجام این کار مدیران ستادی، مدیران مناطق و روسای سازمانهای وابسته به شهرداری بر اساس هزینه‌های پیش‌بینی شده اقدامات خود را پیش میبرند.

 

شهردار رشت تفریغ، اجرای بودجه و راه‌اندازی سامانه‌ای برای عملیاتی کردن بودجه را هم از دیگر نیازمندیهای شهرداری رشت در حوزه‌های نرم‌ افزاری و هوشمند سازی ذکر کرد و ابراز داشت: با استقرار سامانه یکپارچه برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای بودجه، نحوه هزینه‌ کردها و کلیه تخصیص های مالی و گزارش تفریغ بودجه به صورت شفاف قابل مشاهده خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر به سمت بهبود فرآیندها پیش برویم، هزینه‌های شهرداری کاهش پیدا می‌کند، افزود: یکپارچه‌سازی فرآیندها از دیگر مواردی است که روی آن متمرکز شده‌ایم زیرا معتقدیم نباید پنج منطقه شهرداری رشت در این مورد با یکدیگر تفاوت داشته باشند. زیرا یکپارچه‌سازی افزایش سرمایه‌های اجتماعی در کنار کاهش هزینه‌ها و عملکرد بهتر را برایمان به ارمغان می‌آورد.

 

علوی با اشاره به اینکه مبنای بازرسی‌ها باید به صورت فرآیندی باشد تا از بروز هر گونه فساد در سیستم جلوگیری نماید، افزود: تحول اداری و سیستمی شدن فرآیندها به پرهیز از برخوردهای سلیقه‌‌ای در سطح مناطق و حوزه‌های ستادی شهرداری منجر می‌شود که در صورت تحقق آن، ما به اهداف حائز اهمیتی چون افزایش راندمان کار، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، کاهش حجم ترددها و ترافیک در سطح شهر خواهیم رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =