شهردار بندر کیاشهر: آمادگی بندر کیاشهر برای تبدیل به شهر پایلوت بوم‌گردی/ هدف ما تسهیل‌گری در حوزه گردشگری است

0 8

مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر با بیان اینکه بندر کیاشهر برای تبدیل به شهر پایلوت بوم‌گردی استان گیلان آمادگی دارد گفت: نگاه شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر تولی‌گری در حوزه گردشگری نیست بلکه درصدد تسهیل‌گری هستیم.

عصر کاسپین/
مرتضی عاطفی (دوشنبه ۲۴ آبان) در جلسه‌ای که پس از بازدید مدیران کل اقتصاد و دارایی و شیلات گیلان از فرصت‌های گردشگری بندر کیاشهر با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط برگزار شد اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهر بندر کیاشهر بی‌نظیر و در بین شهرهای شمالی کشور منحصر به فرد است.
شهردار بندر کیاشهر برنامه شهرداری و شورای شهر را رونق گردشگری با رویکرد طبیعت‌گردی دانست و گفت: اگر گردشگران با رویکرد بهره‌مندی از مواهب طبیعی و با استفاده از امکاناتی که در طبیعت ایجاد می‌شود در شهر بندر کیاشهر حضور پیدا کنند میزان ماندگاری آن‌ها نیز در این شهر افزایش پیدا می‌کند.

عاطفی با بیان اینکه وجود پهنه‌های آبی، جنگلی و شیلاتی به خوبی امکان رونق طبیعت‌گردی را در شهر بندر کیاشهر فراهم کرده است یادآور شد: تلاش شهرداری بندر کیاشهر و شورای شهر این است که گردشگری متفاوتی را در این شهر تعریف و عملیاتی کنند.
وی همکاری دستگاه‌های اجرایی را از الزامات مهم توسعه گردشگری و طبیعت‌گردی در شهر بندر کیاشهر دانست و اضافه کرد: شهرداری بندر کیاشهر درصدد اجرای راهکارهایی برای افزایش جذب گردشگر و حمایت از سرمایه‌گذاری است اما نگاه ما و شورای شهر تولی‌گری در حوزه گردشگری نیست بلکه درصدد تسهیل‌گری هستیم.
شهردار بندر کیاشهر اذعان کرد: با توجه به نوع فعالیت، بروکراسی رایج و فرآیندهای حاکم بر شهرداری‌ها، حمایت از سرمایه‌گذار در شهرداری بیشتر و بهینه‌تر از سایر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود و مجموعه مدیریت شهری می‌تواند این فضا و امکان را راحت‌تر در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.
عاطفی توسعه گردشگری را سهل‌الوصول‌ترین و بهترین راه برای توسعه شهر بندر کیاشهر خواند و با اشاره به اینکه جاذبه گردشگری به اندازه کافی در این شهر وجود دارد تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر برای بهبود وضعیت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه بسیار منسجم و یکدل هستند.
وی ایجاد یک حلقه و زنجیره منسجم از دستگاه‌های اجرایی، شهرداری و شورای شهر برای نیل به اهداف اشاره شده را لازم دانست و خاطرنشان کرد: درآمدزایی پایدار یکی از بهترین نتایج راهبرد رونق گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری برای شهرداری بندر کیاشهر محسوب می‌شود.

شهردار بندر کیاشهر بسترسازی برای انعقاد تفاهمنامه چند جانبه بین مجموعه شهرداری بندر کیاشهر با دستگاه‌های ذیربط در حوزه صدور مجوزات را خواستار شد و گفت: اگر این هدف محقق شود قدم بزرگی در حوزه توسعه گردشگری و سرمایه‌گذاری و رفع موانع حضور سرمایه‌گذار در بندر کیاشهر برداشته خواهد شد.
عاطفی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این نگاه مثبتی که بین مسئولان در استان گیلان وجود دارد بتوانیم در کوتاه مدت پروژه‌های گردشگری خوبی را در شهر بندر کیاشهر اجرایی کنیم.
وی در پایان از آمادگی شهر بندر کیاشهر برای تبدیل به شهر پایلوت بوم‌گردی سخن گفت و اظهار داشت: ما صرفا به دنبال بلندمرتبه‌سازی و ایجاد هتل‌های چندین طبقه در شهر بندر کیاشهر نیستیم بلکه نگاهمان این است که با طبیعت‌گردی و تمرکز بر روی مؤلفه توسعه بوم‌گردی می‌توانیم بستر یک گردشگری متفاوت را در منطقه ایجاد کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =