لزوم رعایت نکات بهداشتی و ادامه واکسیناسیون در گیلان

0 8

استاندار عصر امروز در صد و پنجمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل روند واکسیناسیون عمومی گفت : با تبیین الزامات رعایت شیوه نامه های بهداشتی و خطرات احتمالی تأخیر یا امتناع از دریافت واکسن می توان میزان پوشش واکسیناسیون را افزایش داده و ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد. 

عصر کاسپین/ اسدالله عباسی ، بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و بهره مندی از آموزش حضوری را ضروری دانست و افزود : با توجه به اهمیت آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها، واکسیناسیون قشر فرهنگیان ، دانش‌آموزان و دانشگاهیان در اولویت قرار گرفت تا افت تحصیلی نیز به حداقل ممکن برسد. 

وی در ادامه با قدردانی از کادر درمان و نیروهای جهادی سپاه و بسیج در شرایط شیوع بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون عمومی ، بر نظارت جدی دستگاه‌های مسوول بر روند اجرای دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت : با توجه به احتمال وقوع پیک ششم شیوع بیماری کرونا ، رصد حضور مسافران و گردشگرانی که واکسینه نشده یا دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند به عنوان تهدیدی برای سلامت جامعه ضروری است و باید از بروز آن پیشگیری کرد. 

دکتر سالاری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به بستری شدن ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گفت : افزایش ۱۰ درصدی آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان نشان‌دهنده کاهش میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح جامعه است. 

سرهنگ حبیبی ، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار و متخصصان هم با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز مستقل و راه اندازی دو مرکز شبانه روزی سپاه و بسیج برای واکسیناسیون عمومی از آمادگی برای راه‌اندازی مرکز اختصاصی و واکسیناسیون دانش آموزی توسط سپاه قدس خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =