مجموعه کارگاه های بین المللی مالکیت فکری

0 8

شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی برگزار می کند.

عصر کاسپین/ شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی مستقر در پارک علم و فناوری گیلان مجموعه کارگاه های بین المللی با عنوان “ثبت اختراع: پارادایم برای محافظت” را با همکاری کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک)، طی سه روز به صورت مجازی برگزار می کند.
کمیته دائمی همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی یا به طور اختصار کامستک (به انگلیسی: COMSTECH) به منظور افزایش همکاریهای علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) تأسیس شده و شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی یکی از شبکه های زیر نظر این نهاد می باشد.
این کارگاه سه روزه با حضور پروفسور دکتر اقبال چودری هماهنگ کننده کل کامستک (COMSTECH ) در روز دوشنبه ۱۰ آبان آغاز و تا روز چهارشنبه۱۲ آبان ادامه خواهد داشت.
در روز اول برگزاری این کارگاه بین المللی موضوعات ” مقدمه ای بر حق چاپ، ثبت اختراع، طرح ها و علائم تجاری توسط خانم فاطمه جهان‌پیما” و” IP به عنوان ابزار توسعه کسب و کار؛ اهمیت مدیریت IP برای SMEها توسط خانم میترا امین‌لو” برگزار شد.
در روز دوم این کارگاه که فردا سه شنبه ۱۱ آبانماه در ساعت ۱۱:۳۰ صبح برگزار می شود مطالبی با موضوعات ” انواع قراردادهای مربوط به پتنت و فناوری؛ حوزه های مالکیت فکری که توسط توافق نامه های مختلف پوشش داده شده است توسط فردی سانچز مرینو ” و ” ثبت اختراع چیست؟ تأثیر اقتصاد کلان و خرد سیستم ثبت اختراع توسط دکتر برایان خان ” ارائه خواهد شد.
روز سوم این کارگاه با موضوعات ” فرآیند ثبت اختراع؛ مقدمه ای بر پیمان همکاری بین المللی ثبت اختراع (PCT) و مکانیسم های حفاظت از پتنت منطقه ای (ملی) توسط دکتر مهرداد خان‌لرخانی ” و در پایان این کارگاه موضوع ” استفاده از اطلاعات ثبت اختراع؛ استراتژی های جستجوی پتنت و تجزیه و تحلیل پتنت برای مشاغل” ارائه خواهد شد.
این کارگاه با هدف توانمندسازی مدیران و کارشناسان پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی کشورهای اسلامی عضو شبکه برگزار و ۶۰ نفر از ۱۳ کشور اسلامی در این کارگاه حضور داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =