مناطق آزاد تجاری بدنبال خلق فرصت های جدید برای توسعه اقتصادی است

0 9

در راستای پیشبرد اهداف برنامه های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و تعامل مستمر با نمایندگان خانه ملت به منظور وحدت رویه در تصمیم گیری های کلان برای این مناطق نشستی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

عصر کاسپین/ در این نشست که محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد، سعید محمد با تاکید بر اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون گذاری و تسهیل در فرآیندها و اجرایی شدن برنامه های کلان مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد در این برهه زمانی نیازمند همکاری و همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه روزافزون اهداف تعیین شده مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی هستند.

وی افزود: به نحوی که رعایت شرایط و مقتضیات قانونی این مناطق از سوی سایر دستگاه ها و نهادهای دولتی و مستقر دچار چالش های متعددی در حوزه های مختلف از قبیل مسائل گمرکی، صادراتی، سرمایه گذاری، گردشگری، کسب و کار و حمایت از جریان تولید است.

مشاور رییس جمهور گفت: پشتیبانی و رفع موانع تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه های اجرایی است.

سید احمد رسولی، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و نائب رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در این نشست در خصوص همکاری و بهبود وضعیت مناطق آزاد و همچنین اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران در مناطق آزاد پیشنهاداتی ارائه داد.

سید ناصر موسوی لاریگانی، نماینده مردم فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در این دیدار، بر تسریع راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی شهررضا و مورچه خورت تاکید کرد.

همچنین محمود عباس زاده، نماینده مردم مشکین شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و حجت الله فیروزی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر نمایندگانی بودند که با مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی دیدار و گفتگو کردند.

در ادامه این دیدارها، هادی قوامی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد نیز به منظور تعامل و همکاری در جهت تصویب طرح اصلاح قانون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی و همچنین آماده سازی لایحه ایجاد اصلاح قانون این مناطق با «سعید محمد» دیدار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × سه =