پل های آبنمای گیلان بازگشایی شد/ لزوم تکمیل سدها برای ذخیره سازی باران

0 12

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به مسدود شدن کلیه پل های آبنمای استان طی شب گذشته، عنوان کرد: برای جلوگیری از تردد مردم از پل های آبنما که به واسطه سیلابی شدن رودخانه ها سرریز شده بودند، اقدام به انسداد این پل ها کردیم، اما امروز کلیه پل ها باز است و تردد جریان دارد.

عصر کاسپین/ امیر مرادی با اشاره به بارش شدید باران در استان گیلان طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: سیل هفته گذشته و صدور هشدار نارنجی هواشناسی موجب شد همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان به ویژه راهداری و آب منطقه ای پای کار بیایند و نقاط خسارت دیده از سیل های گذشته را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن و راهداری متولی راه ها و پل های روستایی هستند، تصریح کرد: بارش شدید باران طی روز گذشته موجب سیلابی شدن اکثر رودخانه های استان شد، اما خوشبختانه با اقدامات به موقع راهداران، خسارت چشمگیری در حوزه زیرساخت ها نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از شناسایی و ترمیم پل های آسیب دیده در سیل هفته اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: اطمینان داشتیم که این پل ها با سیلاب بعدی تخریب خواهد شد و لذا آب منطقه ای و راهداری برنامه ریزی لازم را برای کاهش خسارت به پل ها انجام دادند.

مرادی، با بیان اینکه طی دو روز گذشته در همه شهرستان ها آبگرفتگی داشتیم، گفت: بخش کلاچای در شهرستان رودسر با آبگرفتگی شدید مواجه شد.

وی با اشاره به مسدود شدن کلیه پل های آبنمای استان طی شب گذشته، عنوان کرد: برای جلوگیری از تردد مردم از پل های آبنما که به واسطه سیلابی شدن رودخانه ها سرریز شده بودند، اقدام به انسداد این پل ها کردیم، اما امروز کلیه پل ها باز است و تردد جریان دارد. خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی نداشتیم که نشان دههده همکاری خوب مردم با مدیریت بحران استان است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه رودخانه های استان گنجایش بارندگی بیش از ۱۰۰ میلیمتر را ندارند و سیلابی می شوند، اضافه کرد: بیشترین میزان بارش ها طی دو روز گذشته ۱۲۰ میلیمتر و مربوط به لاهیجان بوده است.

وی همچنین از بارش برف در ارتفاعات پنج شهرستان گیلان خبر داد و یادآور شد: بارش بخشی از نزولات جوی به صورت برف موجب جلوگیری از سرازیر شدن آب به سمت پایین و کاهش خسارت سیلاب در گیلان شد؛ در محور سیاهکل – دیلمان تا پنج سانت برف بارید و محورهای اسالم و رودبار و ماسال نیز سفیدپوش شدند که اقدام به برفروبی کردیم.

مرادی، در پاسخ به این سوال که «آیا امکان ذخیره سازی گسترده نزولات جوی وجود دارد؟»، متذکر شد: تکمیل سدهای در حال ساخت گیلان به ویژه شفارود و پلرود که در مناطق پرباران استان قرار دارند می توانند نقش مهمی در ذخیره سازی آب برای فصول کشاورزی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + دوازده =