پل های آبنما در گیلان امشب بسته می شود

0 12

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: با توجه به ادامه بارش ها و بالا آمدن آب در رودخانه های برخی از شهرستان ها و سیلابی شدن آنها پل های آبنما در استان امشب بسته می‌شود.

عصر کاسپین/ امیر مرادی روز جمعه اظهار داشت: شدت  بارش ها در برخی نقاط موجب طغیان رودخانه شمرود در شهرستان سیاهکل و در پی آن ، تخریب جاده راه ارتباطی روستاهای لیش، شب خوسلات، توشی، جانشرود و کولاک آور از توابع بخش مرکزی شده که به منظور ایمنی جان مردم این مسیر بسته شده است.
 وی افزود:  همچنین بارش باران در شهرستان تالش در جلگه و ارتفاعات موجب زیاد شدن حجم آب رودخانه ها و سیلابی شدن آن شده اما خوشبختانه بدلیل لایروبی رودخانه گرکانرود در هفته گذشته تخریبی گزارش نشده است.
مرادی ادامه داد: همچنین با سیلابی شدن رودخانه قلعه رودخان و در خطر قرار گرفتن پل آهنی موجود و  ارتباط روستاها بلافاصله  تیم واکنش سریع راهداری شهرستان در محل حاضر و اقدامات لازم در حال انجام است.
به گفته مرادی؛ مدیریت بحران استان در ارتباط لحظه ای با رابطین خود در شهرستان ها و بخشداران و دهیاران اتفاقات را رصد می کنند و واکنش سریع به حوادث از نکات مثبت این اقدامات می باشد که تاثیر بسزایی در حفاظت شهروندان از خطرات جانی دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از شهروندان خواست تا از ترددهای غیرضروری تا زمان فعالیت این سامانه بارشی  پرهیز کنند.
بیشترین میزان بارش باران در گیلان، در بالا رود سیاهکل به ۸۴.۵ میلی‌متر رسیده است و با خروج سامانه بارشی از فردا شنبه ؛ هواشناسی گیلان آسمان استان را برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته پیش رو  آفتابی پیش‌بینی کرده است.

قلیم‌سرزمین‌ گیلان به‌ آب‌ و هوای‌ معتدل‌ خزری‌ معروف‌ است‌ .کوهستان‌ تالش‌با جهت‌ شمالی‌، جنوبی‌ و کوهستان‌ البرز با امتداد غربی‌ – شرقی‌، مانند سدی‌ از عبور بخار آب‌ دریای‌ خزر و بادهای ‌مرطوب‌ شمال‌ غربی‌ به‌ داخل‌ ایران‌ جلوگیری‌ می‌کند و به‌ علّت‌ ارتفاع‌ زیاد موجب‌ بارندگی‌های‌فراوان‌ در استان گیلان‌ می‌شود.

گیلان با میانگین یکهزار و ۲۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه، از پرباران ترین استان های کشور است. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =