استاندار در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک و ۱۵۲ شهید روحانی گیلان تأکید کرد؛ نام بلند میرزا کوچک بر تارک تاریخ ایران می‌درخشد 

0 13

ستاندار گیلان با بیان اینکه نام بلند میرزا کوچک بر تارک تاریخ ایران می‌درخشد، معرفی شایسته سردارجنگل و قیام مردمی او به جامعه به‌ویژه نسل جوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مراسمی شایسته در پاسداشت میرزا و نهضت جنگل در قالب کنگره ای ملی برای سال آینده برگزار و ردیف بودجه ای برای این منظور اختصاص یافته است.

 عصر کاسپین/ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان در مصلی امام خمینی (ره) رشت که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشتند؛ با تاکید بر اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره میرزا در سال آینده اظهار داشت: حق میرزا، شرایط فعلی نیست و باید برای بزرگداشت چنین شخصیت والایی، اقدامات ویژه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه «میرزا کوچک» با دو جبهه یعنی استبداد داخلی و طاغوت و دشمنان خارجی که بر گیلان سیطره داشتند، جنگید؛ افزود: میرزا کوچک خان آنقدر مقاومت کرد که سرش فدای راه خدا شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نام بلند میرزا بر تارک تاریخ می‌درخشد، ادامه داد: از مورخان درخواست داریم که چهره واقعی و انقلابی میرزا را به نسل جدید بشناسانند.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه آزادی خواهی میرزا بر اساس دین ، قرآن ، ارزش‌ها و مردمی بودن است، تصریح کرد: امروز باید میرزا را به عنوان یک طلبه مبارز به جامعه معرفی کنیم.

 استاندار گیلان با بیان اینکه میرزا ثابت کرد که اعتماد به بیگانگان اشتباه است، گفت: تلاش می‌کنیم در کنار بحث‌های اقتصادی و معیشتی؛ رسیدگی به امور فرهنگی و معرفی بیشتر قهرمانانی مانند میرزا را در دستور کار قرار دهیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 19 =