تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۱۸۷ نفر کاهش یافت

0 10

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۱۸۷ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

عصر کاسپین/ فردین مهرابیان در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت موجودی واکسن در گیلان اظهار داشت: اکثر واکسن‌ها در مراکز واکسیناسیون موجود است و آسترازنکا تا جمعه گذشته در تمام مراکز وجود داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تا یک الی دو هفته آینده واکسن آسترازنکا در استان توزیع و تزریق می‌شود افزود: اکنون ۱۰۱ هزار و ۱۳۵ نفر از جمعیت ۶۰ سال به بالا در استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی گفت: ۹۳.۱ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالای گیلان نوبت نخست و ۸۲.۶ درصد جمعیت گروه‌های هدف هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند شایان ذکر است که ۶.۹ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالا در گیلان هنوز واکسن را دریافت نکردند.

مهرابیان در تشریح آخرین آمار کرونا در گیلان ابراز داشت: ۱۸۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۳۹ نفر از این تعداد بیماران در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان افزوده شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۳۲ نفر از بیماران به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و ۶ نفر از آنان به تازگی به این بخش منتقل شده‌اند افزود: ۳۲ نفر از بیماران کرونایی بدحال هستند.

وی با تأکید بر لزوم استمرار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم خاطرنشان کرد: اگرچه آمار حاکی از روند نزولی آمار است اما رعایت موازین بهداشتی باید همچنان در دستور کار افراد باشد و از عادی‌انگاری نسبت به کرونا اجتناب کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − سیزده =