رئیس پلیس راه استان گیلان: ۳۸ درصد از جانباختگان تصادفات موتورسواران هستند

0 26

صفاری از آمار بالای ۳۸ درصدی تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در گیلان خبر داد و گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده استفاده از تلفن همراه و حرکات نمایشی مهم‌ترین عامل حادثه‌ساز در این بخش است.

عصر کاسپین/ سرهنگ جاور صفاری در جمع خبری اظهار داشت: آن دسته از افرادی که در زمان اجرای طرح‌های محدودیت ترافیکی کرونایی مجوز تردد داشتند و اعمال قانون شده‌اند هیچ مشکلی برای حذف جرایم آن‌ها وجود ندارد و نیازی به مراجعه آنان به شوراهای حل اختلاف نیست.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان با بیان اینکه این دسته از افراد جهت پیگیری جرایم خود باید به واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی گیلان مراجعه کنند ابراز داشت: مردم باید مستمرا و به شکل متناوب مراجعه کنند و از میزان خلافی خودروی خود مطلع شوند، از طرفی کمیسیون ماده ۵ مستقر در واحد اجرائیات راهنمایی و رانندگی موارد را به دقت بررسی خواهد کرد.

 

صفاری در ادامه هوشمندسازی، مدیریت و کنترل ترافیک راه‌ها را گامی مؤثر در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای اعلام کرد و یادآور شد: در حوزه هوشمندسازی استفاده از ابزارهایی که پلیس می‌تواند از آن استفاده کند در گیلان در دستور کار قرار گرفته و سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت در محورهای بزرگراهی، اصلی و شریانی استان نصب شده است.

 

وی با بیان اینکه این سامانه‌ها سرعت لحظه‌ای خودروها و وسائط نقلیه را رصد می‌کنند و به زودی سامانه‌های هوشمند جدیدی در محورهای اصلی گیلان نصب می‌شوند اذعان کرد: برای کنترل ناوگان مسافربری هم سامانه‌ای هوشمند در اختیار پلیس قرار گرفته است و پلیس با استفاده از این سامانه‌ها می‌تواند رانندگان را به رعایت بیشتر قانون دعوت کند.

 

رئیس پلیس راه استان گیلان تسهیل در آمد و رفت خودروها در محورهای مواصلاتی را یکی از رویکردهای مهم پلیس راه و پلیس راهور دانست و بیان داشت: استفاده از تلفن همراه و حرکات نمایشی توسط موتورسیلکت سواران از مهم‌ترین علل حادثه‌ساز ترافیکی محسوب می‌شود کاهش جان باختگان موتورسوار در گرو اراده همه جانبه مردم و مسئولان دستگاه‌ها است.

 

صفاری با تاکید بر اینکه گیلان در زمینه جان باختگان موتورسوار متاسفانه رتبه بالایی در کشور دارد بیشترین افرادی که در اینگونه سوانح دچار آسیب و صدمه می‌شوند را جوانان ذکر و خاطرنشان کرد: بررسی آمار تصادفات در هفت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد ۳۸ درصد از جانباختگان و ۴۰ درصد از مجموع مجروحان ناشی از تصادفات برون شهری گیلان راکبان یا ترک نشینان موتورسیکلت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − دوازده =