رسول فرخی: تحمل وضع اقتصادی کنونی برای مردم طاقت‌فرساست

0 11

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه تحمل وضع اقتصادی کنونی برای مردم طاقت‌فرساست، گفت: خواست ما از دولت این است که جهت تسریع در حل مشکلات معیشتی مردم، پیگیر ایجاد هماهنگی بین متولیان کنترل بازار و قیمت‌ها باشد.

عصر کاسپین/ رسول فرخی میکال درباره نظارت مجلس بر عملکرد متولیان کنترل بازار اظهار داشت: ‌مجلس برای کنترل بازار مصمم است و در این راستا هم پیگیر نظارت و مبارزه با فساد ادارات را و هم تصویب قوانین برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس حل مشکلات معیشتی مردم را یکی از دغدغه‌های بسیار مهم و بزرگ مقام معظم رهبری خواند و گفت: قوانینی که تاکنون‌ در این حوزه در مجلس به تصویب رسیده در راستای تسریع در حل مشکلات اقتصادی است‌.

فرخی با اشاره به مطالبه مجلس از دولت خاطرنشان کرد: خواست ما از دولت انقلابی این است که پیگیر باشد تا هماهنگی‌ لازم بین متولیان کنترل قیمت و بازار برای تسریع در حل مشکلات معیشتی مردم وجود داشته باشد چرا که تحمل وضع کنونی برای مردم طاقت‌فرسا است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ابراز داشت: در جلسه هفته گذشته رییس جمهور با نمایندگان استان‌های شمالی آیت‌الله رییسی نوید این گشایش را به ما داد و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش مشکلات افتصادی مردم باشیم.

وی در مورد پیگیری مجلس برای افزایش اختیارات استانداران توسط دولت با بیان اینکه تمرکززدایی یکی از موضوعات مطرح در دولت است افزود: تمرکززدایی به گونه‌ای است که مردم مشکلات خود را به راحتی در منطقه حل کنند که این امر با افزایش اختیارات استانداران محقق می‌شود.

فرخی عنوان کرد: وقتی می‌شود یک مشکل در درون استان و با برگزاری چند جلسه با شورای مربوط به همان حوزه و تدبیر استانداران حل شود اما این مشکل به وزارتخانه ارجاع داده می‌شود و گاهاً شاهد هستیم که مسئله‌ای که چند روزه حل می‌شد ماه‌ها به طول می‌انجامد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: افزایش اختیارات به استانداران سبب می‌شود تا موضوعاتی که نیاز منطقه بوده و حل آن هیچ‌گونه تبعاتی برای مسائل دیگر در شهرستان‌ یا کشور ایجاد نمی‌کند، در همان منطقه برطرف و مشکلات مردم سریعتر حل و فصل شود.

وی افزود: این رویکرد پسندیده‌ای در دولت سیزدهم است که البته با انتخاب استانداران توانمند و مشرف به امور و همچنین انتخاب فرمانداران و مدیران کل مجرب، جوان، انقلابی و جهادی میسر می‌شود تا موضوعات در استان حل و در زمان و هزینه صرفه‌جویی شود که مجلس از این سیاست پشتیبانی می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 4 =