شهردار رشت: معضلات شهری رشت با فرهنگ سازی از بین می رود

0 6

«سید امیرحسین علوی» امروز (یکشنبه،۱۴ آذر) در مراسم آختتامیه سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گفت: جوانان این دیار مهم‌ترین عصر برای ساخت آینده‌ای بهتر هستند تا هنر این سرزمین در کشور بدرخشد و در عرصه بین‌المللی با نوآوری جوانان آثاری برای نمایش ارائه شود.

 

عصر کاسپین/ شهردار رشت برگزاری سی و سومین دوره جشنواره تئاتر استانی گیلان را فرصت مناسبی برای رقم زدن اتفاقات جدید در حوزه فرهنگ و هنر دانست.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تالار مرکزی رشت بیان کرد: در تلاشیم تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه سریعتر مسائل حقوقی را رفع کنیم تا این تالار در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

 

علوی ادامه داد: هرکاری با حفط شئونات مکتبی و مذهبی و در چارچوب فرهنگی برای شادی این سرزمین و فرزندانش صورت گیرد قابل تحسین است.

 

وی با اشاره به جشنواره تئاتر خیابانی خواستار برگزاری آن با شکل و رویکرد جدید شد و با بیان اینکه در انتقال مفاهیم به شدت نیازمند کمک هنرمندان هستیم اذعان کرد: بسیاری از مسائل و معضلات مربوط به شهرداری فقط با فرهنگ سازی رفع می‌شود که باید در این زمینه از ظرفیت هنرمندان بهره گیریم.

علوی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر جهت فرهنگ سازی به ویژه در حوزه پسماند تصریح کرد: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان جهت نظافت و پاکیزگی شهر و جمع آوری پسماند رشت هزینه می‌شود که سال آینده حداقل ۲ برابر خواهد شد و باید با فرهنگ سازی این معضل رفع شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: از ظرفیت خردمندان و نخبگان برای کمک به مدیریت شهری بهره می‌گیریم تا کارها اثرگذار بوده و ماندگار شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + دو =