فرماندار رشت:۱۲۵ هزار نفر در شهرستان رشت هنوز واکسینه نشده‌اند

0 21

فرماندار شهرستان رشت گفت: طبق آمار اعلامی جدید جامعه هدف در شهرستان رشت، تعداد ۱۲۵ هزار نفر تزریق دز اول را تا امروز در سطح شهرستان رشت انجام نداده‌اند و همچنین آمار مربوط به دز دوم واکسن در این خصوص تعداد ۲۲۹ هزار نفر می‌باشد.

عصر کاسپین/ علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج با بیان اینکه باید تفکر و اقدام بسیجی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اظهار کرد: اندیشه‌های بسیج را باید در راستای خدمت صادقانه به مردم به کار گیریم.

فرماندار شهرستان رشت با قدردانی از زحمات کادر درمان افزود: وضعیت آبی کرونایی در رشت مرهون تلاش و همکاری همه عزیزان است. این تغییر رنگبندی نباید ما را از خطر شیوع گسترده ویروس غافل کند لذا ضرورت دارد همواره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و ماسک بزنیم.

وی ادامه داد: پیش از این متقاضیان تزریق واکسن زیاد بود و تعدد واکسن کم اما اکنون واکسن به فراوانی وجود دارد ولی هنوز تعدادی واکسن نزده‌اند که این امر می‌تواند هشداری برای شیوع دوباره و افزایش آمار مبتلایان باشد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه مشارکت خوب مردم در تزریق واکسن بیانگر فرهنگ بالای آنان است، گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در تشویق به تزریق واکسن همواره کمک کننده باشند.

فتح‌اللهی ادامه داد: از امروز رسما مدارس فعالیت حضوری خود را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز می‌کنند، عملکردها دغدغه و نگرانی خانواده‌ها را کاهش داده که این نکته قابل توجه و امیدوارکننده‌ای است؛ تمامی تدابیر و اقدامات در راستای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده است و با اولویت قرار دادن سلامتی دانش‌آموزان شاهد حضورشان در مدارس هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اجرای طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی، بیان کرد: اجرای این طرح یک دور خانه به خانه انجام گرفت و نتیجه خوبی هم در برداشت،میطلبد مجدد ضمن لکه گیری و شناسایی مبتلایان و مشخص شدن تعداد نفرات واکسن نزده، طرح غربالگری خانه به خانه اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید شرایط عادی را به جامعه برگردانیم، اضافه کرد: می‌توانیم با رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی مباحث فرهنگی و ورزشی را اجرا کنیم، در حال فراهم آوردن شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

فتح‌اللهی گفت: برای تزریق واکسن به صورت سیار باید ماشین‌آلات مجهزی داشته باشیم که قابلیت حضور در مناطق مختلف را داشته باشند؛ در این راستا از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنیم.

رئیس ستاد کرونا شهرستان رشت ادامه داد: آمار بستری‌ها در سطح شهرستان تعداد ۱۳۲ نفر و آمار پذیرش روزانه ما ۲۴ نفر و آمار فوتی‌ها ۴ نفر است که افزایش آمار به نسبت به هفته گذشته، مربوط به مراجعه بیماران از شهرستان‌های دیگر به بیمارستان‌های مرکز استان می‌باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار فوتی‌های کرونایی شهرستان رشت از روز اول شیوع ویروس کرونا تا امروز تعداد ۴۲۸۱ نفر می‌باشد، تصریح کرد: با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان که ثبت شده در سامانه سلامت می‌باشد، جمعیت هدف ۸۴۵ هزار و ۳۸۲ نفر اعلام شده که مطابق آمار جدید تعداد ۷۲۱ هزار نفر معادل ۸۵.۴ درصد تزریق دز یک و تعداد ۶۲۰ هزار نفر معادل ۷۳ درصد تزریق دز دوم واکسن در شهرستان را داشته‌اند که به آمار گذشته جامعه هدف تعداد ۸۰ هزار نفر با توجه به سامانه سلامت اضافه شده است.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی جدید جامعه هدف در شهرستان رشت، تعداد ۱۲۵ هزار نفر تزریق دز اول را تا امروز در سطح شهرستان رشت انجام نداده‌اند و همچنین آمار مربوط به دز دوم واکسن در این خصوص تعداد ۲۲۹ هزار نفر می‌باشد.

فرماندار شهرستان رشت افزود: در هفته‌های اخیر شاهد تزریق دز سوم واکسن به فصل اول واکسیناسیون (کادر درمان، افراد مسن، بیماری خاص و…) که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته در مراکز واکسیناسیون هستیم، تا امروز ۱۱ هزار دز سوم واکسن در شهرستان تزریق شده است.

وی بیان کرد: در هفته گذشته تعداد ۱۲۰۸ واحد صنفی بازدید به عمل آمده که از این تعداد ۱۷ واحد اخطار  و تعداد ۹ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمب شده‌اند.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با بیان اینکه امروز در سطح شهرستان رشت ۱۹۵ پایگاه واکسیناسیون فعال می‌باشد، اضافه کرد: این افزایش مربوط به فعال شدن تمامی مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت در جای جای شهرستان رشت می‌باشد که با توجه به این افزایش، شاهد تعطیلی و تحویل دو پایگاه تجمیعی ملوان(به نیروی دریایی) و چمران (آموزش و پرورش) هستیم که جا دارد از متولیان این دو مجموعه بابت همراهی و همکاری‌شان تقدیر به عمل آوریم. بخش زیادی از پایگاه‌های مساجد ما نیز چنین شرایطی دارند و جا دارد از متولیان مساجد نیز تقدیر به عمل آوریم.

فتح‌اللهی با بیان اینکه امیدوارم هر چه زودتر به نطقه‌ای برسیم که ماسک زدن دیگر ضرورتی نداشته باشد، اضافه کرد: با توجه به اعلام رنگبندی کرونایی و تغییر وضعیت شهرستان رشت بعد از ماه‌ها به رنگ آبی، نباید با عادی انگاری وضعیت خوب امروز شهرستان را به شرایط بحرانی گذشته تبدیل کنیم. با توجه به آمار بالای واکسیناسیون، بعد از این بایستی تمام تمرکز خود را بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی بگذاریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − دو =