فرماندار شهرستان شفت: ۳۰ روستای شهرستان شفت فاقد آب شرب سالم است

0 23

چراغی با بیان اینکه احداث سد لاسک اجتناب‌ناپذیر است گفت: ۳۰ روستا در شهرستان شفت از جمله روستای لاسک فاقد آب شرب سالم و بهداشتی هستند.

عصر کاسپین/ «ابراهیم چراغی» ساماندهی رودخانه‌های استان گیلان خاصه شهرستان شفت را یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان داسنت و به خبرنگار شبستان گفت: بسیاری از این رودخانه‌ها در زمان بارش‌های شدید برف و باران سیلابی می‌شوند.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه سیلابی شدن رودخانه‌ها خسارات زیادی را به مردم و همچنین تاسیسات زیربنایی وارد می‌کند ابراز داشت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان متولی امر ساماندهی رودخانه‌ها به شمار می‌روند و به جهت هزینه‌های بالایی که این کار دارد تاکنون کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

 

چراغی از پیگیری‌های زیادی که توسط فرمانداری شهرستان شفت برای اجرایی شدن ساماندهی رودخانه‌های این منطقه انجام داده است سخن گفت و ابراز داشت: تمام نقاطی را که در شهرستان شفت دچار آب بردگی شده است را بازدید کرده‌ایم و چند روز قبل هم مکاتبه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای گیلان در این زمینه داشتیم.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رفع نگرانی مردم و ساماندهی رودخانه‌ها به اعتبارات ملی و عزم ملی نیاز است تصریح کرد: ارتفاع آب بردگی‌های و خسارات ناشی از آن بعضی از نقاط شهرستان شفت بسیار زیاد است در حالی‌که امر ساماندهی رودخانه‌ها با اعتبارات اندکی استانی و شهرستانی انجام شدنی نیست.

 

فرماندار شهرستان شفت اذعان کرد: احداث سد لاسک با توجه به نیاز زراعی و آب شربی که منطقه دارد اجتناب‌ناپذیر است اما با اینکه روند احداث این سد کند است اجازه ندادیم روند خدمات‌رسانی به مردم روستای لاسک در بخش آب، گاز و برق و سایر خدمات دیگر هم مانند این پروژه عقب بیافتد و معطل بماند.

 

چراغی از اختصاص سه میلیارد تومان برای اجرای پروژه آب‌رسانی به روستای لاسک در سال ۱۴۰۰ خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر مشغول امضای موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها برای عملیاتی شدن این پروژه هستیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال شاهد شروع این پروژه آبرسانی باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ۳۰ روستا در شهرستان شفت از جمله روستای لاسک فاقد آب شرب سالم و بهداشتی هستند اذعان کرد: پروژه گازرسانی هم که قبلا موافقت‌نامه‌های آن را اخذ کردیم هم‌اینک در روستای لاسک در حال انجام است و پروژه هم کمتر از ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه عملیات شبکه‌گذاری گاز در روستای لاسک در حال اجراست گفت: البته ناگفته نماند وقتی منطقه‌ای جزء استخر ذخیره آب سد تعریف می‌شود مانند همین لاسک، غالبا خدماتی در آنجا نمی‌تواند ارائه شود از طرفی اگر پروژه سد لاسک پیشرفت فیزیکی خوبی داشت و قرار بود که تا چند سال آتی به بهره‌برداری برسد مسلما باید اصلا کل منطقه تخلیه می‌شد.

 

چراغی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه احتمال می‌دادیم پروژه سد لاسک سالیان سال طول بکشد موافقت لازم برای اجرای پروژه‌های آب و برق را در روستای لاسک اخذ کردیم از طرفی به مردم منطقه این نوید را هم می‌دهیم که حتی اخذ مجوز ساخت و ساز را هم برای آنها پیگیری می‌کنیم تا مردم بتوانند منازل فرسوده خود را نوسازی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =