محموله جدید واکسن “آسترازنکا” به‌زودی در گیلان توزیع می‌شود

0 12

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: محموله جدید واکسن آسترازنکا برای تزریق در دز دوم به‌زودی در استان گیلان توزیع می‌شود.

عصر کاسپین/  فردین مهرابیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس مصوبات وزارت بهداشت سن متقاضیان دز سوم واکسن که در دز نخست و دوم سینوفارم، برکت و بهارات دریافت کردند از ۶۰ به ۴۰ سال کاهش یافت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با بیان اینکه همچنین!فاصله بین دز دوم و دز سوم واکسن کرونا برای این افراد از ۴ ماه به ۳ ماه کاهش پیدا کرد گفت: افرادی که دو دز اسپوتنیک دریافت کردند پس از ۴ ماه می‌توانند واکسن پاستووک تزریق کنند.

وی افزود: افرادی که در انتظار دریافت دز دوم واکسن آسترازنکا هستند دو هفته آینده محموله جدید واکسن آسترازنکا در استان توزیع می‌شود که افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون دز دوم واکسن آسترازنکا را دریافت کنند.

مهرابیان در تشریح آخرین آمار کرونا در گیلان ابراز داشت: ۲۴۰ بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که ۴۹ نفر از این بیماران در شبانه‌روز گذشته به آمار بستری‌شدگان افزوده شده‌اند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: همچنین ۴۹ نفر از بیماران به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۶ نفر از آنان به تازگی به این بخش منتقل شدند و ۵۵ بیمار نیز بدحال هستند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =