مشاور رییس جمهور: برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده نیازمند همراهی مجلس هستیم

0 13

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو، ضمن استماع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه گفت: با پیگیری های دبیرخانه و تیم ویژه در دبیرخانه شورایعالی، تلاش می کنیم مشکلات مالیاتی به حداقل برسد ولی برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، نیازمند همراهی مجلس هستیم.

عصر کاسپین/ سعید محمد در این نشست اتهامات وارده به مناطق آزاد را بی اساس خواند و افزود: این اتهامات ناشی از عدم شناخت کافی و اطلاعات نادرست نسبت به ماموریت های مناطق آزاد است.

وی، از پیگیری دبیرخانه شورایعالی برای ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور ارمنستان،‌ عراق،‌ افعانستان،‌ پاکستان و ترکمنستان را در دستور کار داریم و با همراهی وزارت امور خارجه پیگیر آن هستیم.

مشاور رییس جمهور در ادامه، استفاده از منابع و ظرفیت های کشورهای همسایه از جمله بهره مندی از سیستم بانکی و بیمه خارجی را از مزایای ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه خواند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، خواستار فعال شدن کامل ظرفیت های معدنی منطقه آزاد ماکو شد و افزود: فرآوری و تکمیل زنجیره در حوزه معدن منطقه آزاد ماکو ضروری است و باید توسط مسئولین منطقه به جد پیگیری شود.

در این نشست، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان منطقه آزاد ماکو نیز به بیان مشکلات و مسائل حوزه تولید پرداختند.

گفتنی است؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز شنبه (۲۷ آذرماه) به منظور بازدید از طرح های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =