کارفرمایان لیست های حق بیمه خود را صرفاً از سامانه es.tamin.ir ارسال نمایند

0 39

با هدف یکپارچه سازی سامانه های سازمانی و تمرکز اطلاعات ، سامانه samt.tamin.ir غیرفعال و ارسال لیست حق بیمه توسط کارفرمایان صرفاً از طریق سامانه es.tamin.ir میسر خواهد بود .

عصر کاسپین/ محمود سبحانی رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر ، اظهار داشت : بدنبال رویکردهای نوین سازمانی درراستای طرح های تحول دیجیتال و با هدف فراهم ساختن بسترهای واحد و یکپارچه از سامانه های خدماتی سازمان ، از این پس ارسال لیست حق بیمه صرفاً از طریق سامانه es.tamin.ir میسر خواهد بود .

وی در این خصوص افزود : حسب برنامه ریزی اولیه مقرر بود تا این مهم از مردادماه امسال اجرائی گردد ولی با هدف ایجاد فرصت برای کارفرمایان جهت اتخاذ تمهیدات لازم و اعطای زمان کافی و جلوگیری از اختلال در روند ارسال لیست های بیمه ای ، این امر به آذرماه موکول شد .

رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه سامانه قبلی یعنی samt.tamin.ir از این پس غیرفعال گردیده و کارفرمایان برای ارسال لیست های حق بیمه باید به سامانه es.tamin.ir مراجعه نمایند خاطر نشان ساخت : برای انجام این کار ضروریست تا کارفرمایان گرامی نسبت به ایجاد حساب کاربری ( ثبت نام ) در این سامانه و تکمیل فرم تعهدنامه مربوطه اقدام نمایند .

محمود سبحانی همچنین اذعان داشت : یکی از مشکلات موجود در انجام عملیات ریاضی فنی برای تطبیق مبالغ ریالی حق بیمه و درج سوابق براساس کارکردهای مربوطه ، تمرکز و حجم بالای لیست های ارسالی در روزهای پایانی ماه میباشد که این مسئله حتی بعضاً دلیل اصلی ترافیک شدید و کندی سامانه در روزهای آخر ماه محسوب میگردد از این رو همواره از کارفرمایان محترم خواسته ایم تا ارائه لیست حق بیمه هر ماه را که طیق مواد قانونی از اولین روز ماه بعد امکانپذیر است به روزهای پایانی موکول ننمایند .

وی با تاکید بر این نکته افزود : با توجه به اینکه بخشی از کارفرمایان تا ماه قبل هنوز از طریق سامانه samt.tamin.ir ارائه لیست نموده اند شایسته است ارائه لیست ماه جاری را زودتر در دستور کار قرار دهند تا در صورت بروز مشکل و ابهام در فرایند کاری سامانه جدید فرصت لازم جهت پیگیری و رفع آن را داشته باشند .

شایان ذکر است در حال حاضر ماهانه بیش از ۵۵۰۰۰ لیست حق بیمه بابت افزون بر ۲۵۰ هزار بیمه شده شاغل در سطح کارگاههای تولیدی ، صنعتی ، خدماتی ، صنفی و … در استان گیلان ارائه میشود که ۹۷ درصد از آنها اینترنتی میباشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =