کاهش ۲۳ درصدی مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان

0 18

طی یکماه گذشته (از هفت آبان تا هفت آذر)، شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستانهای استان گیلان از ۳۰۳ نفر امروز به ۲۳۳ نفر رسیده است که کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

عصر کاسپین/ اما بستری های جدید “روزانه” مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این مدت با فراز و نشیب هایی همراه بود، اما بر اساس آخرین آمار طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.

کارشناسان بهداشتی گیلان معتقد هستند فراز و فرود آمار روزانه بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان نشانگر وضعیت شکننده همه گیری ویروس است، لذا باید از عادی‌انگاری پرهیز و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش دقت شود.

تعداد بیماران بدحال بستری در بیمارستان های گیلان نیز در این مدت روند کاهشی مناسبی دارد و بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۴۷ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانهای استان بستری هستند.

اما با گذشت بیش از چهارماه از موج پنجم، کاهش مبتلایان کوویدی در بیمارستانهای گیلان، این آمار هنوز به زیر ۲۰۰ نفر نرسید که پیش موج پنجم ثبت شده بود.

البته کارشناسان بهداشتی استان روند کاهشی بیماری را نسبت به هفته های گذشته مناسب دانسته و اعتقاد دارند که در صورت تدام رعایت پروتکل‌های بهداشتی آمار مبتلایان بستری بیش از پیش کاهشی خواهد شد.

علاوه بر این طی یکماه اخیر نقشه کرونایی گیلان نیز به سمت شهرستان‌های با رنگ بندی زرد و آبی حرکت کرد به طوریکه براساس آخرین ارزیابی نرم افزار ماسک هم اکنون هیچ شهرستانی در این استان قرمز و نارنجی نیست.

طبق اخرین ارزیابی نرم افزار ماسک، ۱۴ شهرستان گیلان شامل املش، سیاهکل، شفت، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، بندرانزلی، فومن، تالش، رودسر ، صومعه سرا و ماسال آبی هستند و شهرستان های رضوانشهر، رودبار وآستارا نیز در رنگ بندی زرد کرونایی قرار دارند.

کارشناسان بهداشتی گیلان واکسیناسیون عمومی را در کاهش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ موثر می دانند، به گفته آنان تزریق واکسن کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی‌ های ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.

براساس آخرین آمار نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در نوبت اول و افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن نوبت دوم به گروه های هدف در این استان تزریق شده است که بیش از ۹۳ درصد دز نخست و بیش از ۷۸ درصد دز دوم را شامل می شود.

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال نیز که چند هفته ای است همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شده  به افزون بر ۴۱ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

گیلان با ٢ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع ویروس کرونا در کشور بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =