۹۰ دستگاه ویلچر به کودکان و نوجوانان نیازمند گیلان اهدا شد

0 10

مراسم اهدا ۹۰ دستگاه ویلچر به همراه لوازم التحریر به کودکان و نوجوانان نیازمند استان گیلان امروز “شنبه” از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در بهزیستی برگزار شد.

عصر کاسپین/ مدیرکل بهزیستی گیلان در این مراسم ضمن قدردانی از کمک های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان و بنیاد ۱۵ خرداد از زیرمجموعه های این ستاد در کشور طی تفاهمنامه های برای اهدا ۲۷ هزار ویلچر به معلولان در مناطق کم برخوردار کشور اقدام کرده اند و سهم گیلان در مرحله اول ۹۰ دستگاه بود که توزیع آن از امروز در این استان آغاز شد.

دکتر حسین نحوی‌نژاد با اشاره به اهدا پنج دستگاه ویلچر به همراه لوازم التحریر در مراسم امروز به صورت نمادین به کودکان و نوجوانان نیازمند اظهار داشت: بقیه ویلچرها تا ۲ روز آینده با توجه به اسامی ثبت شده کودکان و نوجوانان نیازمند به ویلچر در سامانه بهزیستی، به آنان تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه از حدود ۴۳ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان ۱۶ هزار معلول جسمی و حرکتی هستند، اضافه کرد: از این تعداد حدود هفت هزار کودک و نوجوان بنا به دلایل مختلف شامل مادرزادی و اکتسابی دچار معلولیت جسمی می باشند که نزدیک هزار نفر به وسایل کمکی نیاز فوری دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان ضمن قدردانی از خیرین اظهار داشت: برخی از معلولان به دلایل مشکلات به ویلچر برقی نیاز دارند که با توجه به قیمت بالای این نوع ویلچرها، به کمک خیرین نیاز است.

وی با اشاره به راه اندازی کمپین تهیه تبلت برای دانش آموزان نیازمند تحت پوشش بهزیستی استان گیلان با شیوع ویروس کرونا و بازخورد خوب این پویش افزود: راه اندازی کمپین تهیه ویلچر برای معلولان جسمی و حرکتی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هشت تا ۱۴ آذر هفته افراد دارای معلولیت نام گرفته است، شعار این هفته پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =