مدیر مسئول پایگاه خبری جادوی هفت: مخاطب ما سینما را جزئی از زندگی روزمره می‌داند/ کرونا نمی‌تواند گیشه را از سینما بگیرد

0 15

افروز با اشاره به برگزاری جشنواره فجر ۱۴۰۰ گفت: رسانه‌ها در دوران کرونا همواره پشت سینما بوده و هستند و از سینمای باکیفیت، خوش‌ساخت و البته آثار محترم حمایت می‌کنند. از برپایی جشنواره فجر امسال آن‌هم به شکل باصلابت استقبال می‌کنیم.

عصرکاسپین/سینما در روزهایی جاری و با افت شیوع نسبی کرونا در کشور، در گیشه هم رونق نسبی گرفته و البته با ورود فیلم‌های بفروش مثل «قهرمان» یا «گشت ارشاد ۳» و غیره توانسته نیمه جانی به خود بگیرد و حتی شاهد فروش چندمیلیادری هم باشد.
در این راستا صحبت‌های کارشناسان نیز حکایت از روزهایی نسیتا خوب برای سینما دارد؛ سینمایی که البته دو سال است به دلیل سایه سنگین کرونا به در بسته خورده و جشنواره‌های آن نیز رونقی نداشتند. با این حال می‌توان به آینده جشنواره‌های هنری و سینمایی ازجمله جشنواره فجر ۱۴۰۰ در ماه‌های آتی امیدوار بود.
در این راستا احمد افروز، مدیرمسئول پایگاه خبری جادوی هفت که از رسانه‌های جدید در عرصه فرهنگ و هنر بویژه سینما محسوب می‌شود، گفت: سینما به مخاطبش زنده است که البته در پستوی آن، قطعا هم تفریح تماشاگر و هم درآمد فیلمساز قرار دارد. به همین دلیل کرونا لااقل در ماه‌های اخیر به کلی این دو بخش ماجرا را به نابودی کشاند.

• سالن سینما بازهم در دوره کرونا جذاب می‌ماند
وی افزود: در یکی دو سال اخیر شبکه نمایش خانگی شاید از فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را برد تا با تولیداتی ولو ضعیف اما متعدد و با سیماسی پرزرق و برق از بازیگران چهره، رقابت را از سینما ببرد. یادمان نرود اما بازهم پرده سینما و آن سالن برای مخاطب جلوه خاص‌تری دارد.
این فعال رسانه‌ای تأکید داشت: دلیل این حرفم سالن‌هایی است که با فروکش نسبی کرونا و تمهیدات بیشتر بهداشتی، جمعیت زیادی را در روزهای جاری جذب کرده و حتی با بلیت‌های ۳۰ هزارتومانی ظرفیت تعیین‌شده و کاملی را می‌بینند.
افروز با اشاره به جشنواره‌های پیش رو ازجمله فیلم فجر گفت: به نظرم در سال جاری جشنواره سیمای بهتری ولو با فیلم‌های کمتر به خود بگیرد. قطعا انتظار حضور فیلم‌های بسیار را نداریم چرا که کرونا اجازه نداد همه فیلمسازان سراغ تولید فیلم بروند چرا که همین الان هم بسیاری از فیلم‌های دو سه سال اخیر بدون اکران مانده‌اند.

• جشنواره فجر حمایت ما رسانه‌ای‌ها را پشت سر دارد
مدیرمسئول پایگاه خبری جادوی هفت ادامه داد: با همه این اتفاقات اما جریانی تازه در اکران امروز سینما و تلاش برای حضور در جشنواره فیلم فجر، در میان فیلمسازان دیده می‌شود که می‌تواند حال مخاطب را بسیار خوب کند و گیشه سینما را نیز رونق ببخشد.
وی با اشاره به جریان رسانه‌ای نیز یادآور شد: رسانه‌ها در این دوران پشت سینما بوده و هستند و از سینمای باکیفیت و خوش‌ساخت و البته آثار محترم حمایت می‌کنند. در یک سال اخیر «جادوی هفت» نیز به جریان رسانه‌ای حوزه هنر اضافه شد و ما نیز تلاش کردیم گوشه‌ای از این جریان را به دست بگیریم. امیدوارم در دوران جشنواره‌های فجر علی‌الخصوص فستیوال فیلم فجر، این اتفاق با حمایت‌ها جلوه جذابتری نیز ار سوی ما رسانه‌ای‌ها به خود بگیرد.
ا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =