آتش ۱۳۰ هکتار از جنگل‌های گیلان را درنوردید

0 23

سرهنگ محمد قربانی‌لرد روز چهارشنبه افزود: این حریق‌ها در اراضی جنگلی شهرستان‌های لاهیجان، سیاهکل، رودبار، ماسال، تالش، شفت، آستارا، رشت، رودسر و لنگرود به وقوع پیوست.

عصر کاسپین/ وی با بیان اینکه بیشترین حریق ها در این مدت در مناطق جنگلی شهرستان سیاهکل اتفاق افتاد، اظهار داشت: در این مناطق بیش از ۸۰ هکتار از اراضی جنگلی دچار حریق شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان آتش سوزی در اراضی جنگلی شهرستان های یاد شده را سطحی عنوان کرد و افزود: وزش شدید باد و عامل انسانی از دلایل این آتش‌سوزی‌ها بوده است.

قربانی لرد اظهار داشت: اگر چه هم اکنون در هیچ یک از مناطق جنگلی در شهرستان های مختلف گیلان حریق نداریم اما نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان آماده باش هستند.

وی با بیان توصیه هایی به گردشگران و جنگل نشینان اضافه کرد: گردشگران پس از طبخ غذا از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند و جنگل‌نشینان نیز موارد ایمنی برای پیشگیری از حریق جنگل ها را رعایت نمایند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان از مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع می توانند برای اطلاع رسانی با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گیرند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =