آزمایشگاه غربالگری نوزادان غرب گیلان در فومن افتتاح شد

0 66

بعد از ظهر پنج شنبه با حضور جمعی از مسئولان آزمایشگاه غربالگری نوزادان غرب گیلان در شهرستان فومن افتتاح شد.

عصر کاسپین/ نماینده مردم فومن و شفت در این مراسم گفت: این آزمایشگاه مرکزی و غربالگری توسط یکی از خیران احیا و ساخته شد.

خلیل بهروزی فر با بیان اینکه حمایت‌ها و خدمات ارزنده خیران سلامت بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: مرحوم «حاج محمد فیض» در زمان حیات یکی از خیران شهرستان بود و امروز فرزندان این مرحوم در احیا و تکمیل این آزمایشگاه تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در زمینه شاخص‌های بهداشتی و درمانی به سطح قابل قبولی رسیده و عقب ماندگی‌های گذشته جبران شده است، افزود: در زمان کرونا وضعیت بسیار بحرانی را پشت سر گذاشته‌ایم که دانشگاه علوم پزشکی گیلان عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل کلینیک تخصصی فومن نیازمند دستگاه اندسکوپی، اکو و یونیت دندانپزشکی هستیم، افزود: با تکمیل این امکانات این کلینیک می‌تواند نه تنها به همشهریان بلکه مردم شهرستان‌های مجاور نیز ارائه خدمات داشته باشد.

تلاش ۲ ساله کادر درمان و پرستاران در کنترل کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این مراسم با بیان اینکه کادر درمان و پرستاران در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا جز اولین نفراتی بودند که به کرونا مبتلا شدند، ادامه داد: طی دو سال گذشته ۳۰ نفر از کارد درمان و پرستاران جان خود را از دست دادند.

فردین مهرابیان با اشاره به بهره برداری از آزمایشگاه غربالگری نوزادان غرب گیلان در شهرستان فومن، گفت: اقدامات خیرخواهانه خانواده فیض قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ مسعود فیض یکی از خیران شهرستان فومن به نیابت از پدر مرحومش این آزمایشگاه را احیا و بازسازی کرده بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + یازده =