ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی رشت

0 19

سرپرست فرمانداری رشت گفت: باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی را گرفت، زیرا این اراضی تولید کننده غذای مردم هستند.

عصر کاسپین/ حمید رضا امام پناهی، سرپرست فرمانداری رشت در نشست با مدیر و مسئولین دوایر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت، با بیان اینکه توسعه اقتصادی استان و شهرستان به تولید محصولات کشاورزی وابستگی کامل دارد، گفت: با توجه به اینکه معیشت تعداد زیادی از مردم این دیار به فعالیت‌های کشاورزی وابسته است، باید تمام توان خود را برای کاهش دغدغه کشاورزان به کار بگیریم.

او افزود: با تمام توان از طرح‌هایی که زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم می‌کند، حمایت خواهیم کرد و اگر استعداد‌های کشاورزی را بتوانیم در مسیر درست هدایت کنیم، شاهد پیشرفت و شکوفایی شهرستان خواهیم بود.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه ۳ درصد از محصولات کشاورزی کشور در شهرستان رشت تولید می‌شود، گفت: باید جلوی ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی را گرفت، زیرا این اراضی تولید کننده غذای مردم هستند.

حمید رضا امام پناهی افزود: باید با استفاده از ظرفیت علمی مراکز تحقیقات کشاورزی واقع در مرکز استان و برنامه ریزی مناسب زمینه افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی شهرستان را فراهم نماییم.

او با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی جدید و مشکلات مربوط به تامین آب کشاورزی، تصریح کرد: باید اقدامات لازم در راستای احیا و بازسازی منابع آبی صورت گیرد و در بازدید‌ها سردهنه گذاری، لایروبی، دریچه‌ها، ایستگاه پمپاژ به ترتیب اولویت‌بندی در دستورکار قرار گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 13 =