نماینده صومعه سرا در مجلس:افزایش حریم تالاب به فاجعه امنیتی و اجتماعی تبدیل می شود

0 20

نماینده صومعه سرا در مجلس با تأکید بر اینکه افزایش حریم تالاب به فاجعه امنیتی و اجتماعی تبدیل می شود، گفت: آب منطقه ای در این زمینه با اجرای خواسته های مرکز نشینان مردم را بیچاره نکند.

عصر کاسپین/ سید کاظم دلخوش پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی وضعیت تالاب‌های گیلان با بیان اینکه نوع تعیین حریم تالاب انزلی باعث می‌شود که ۱۸ روستا به زیر آب برود، اظهار کرد: از شرکت آب منطقه‌ای گیلان درخواست داریم که با حرف مرکز نشینان مردم گیلان را بیچاره نکنند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه افزایش حریم تالاب منجر به فاجعه امنیتی و اجتماعی بزرگ تبدیل می‌شود، افزود: اجازه نمی‌دهیم احدی حق مردم ساکن اطراف تالاب انزلی را تضییع کند و خانه و زندگی آنها را به حریم تالاب وارد سازد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ردیف اختصاصی برای لایروبی آب بندان ها در نظر گرفته شد اما امسال تا کنون دستگاه‌های مرتبط پیشنهادات خود را برای نمایندگان استان ارسال نکرده اند، ادامه داد: اگر پیشنهادات دستگاه‌های متولی تا روز شنبه به دست نمایندگان نرسد سهمی از لایحه بودجه برای سال آینده در این زمینه تخصیص داده نمی‌شود.

دلخوش ضمن درخواست برای اختصاص ردیف و اعتبار کافی برای مبارزه با گیاهان سمی در تالاب‌های گیلان، تصریح کرد: اگر بیل‌های مکانیکی شناور در اختیار سازمان‌های مربوطه باشد دیگر نیازی به رسوب زدایی نیست.

دلخوش با بیان اینکه ۶۰ درصد زمین‌های گیلان به افراد غیر بومی فروخته شده است، ادامه داد: بسیاری از افراد از شهرهای دیگر به گیلان مهاجرت می‌کنند و شوراها و دهیاران ما به بنگاه‌های معاملات ملکی تبدیل شده اند.

وی تأکید کرد: باید جلوی این اقدامات گرفته شود در غیر این صورت در آینده باید شاهد موج دستگیری‌ها در میان این افراد باشیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به خرید برخی از زمین‌ها در استان گیلان توسط اعراب، بیان کرد: قانون مالکیت برای غریبه و بیگانه ممنوع است و باید جلوی این کار گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − پنج =