کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان رشت

0 22

سرپرست فرمانداری رشت : از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان رشت گفت : با تلاش نیروی انتظامی و پلیس ، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ۹ هزار و ۲۷۸ معتاد، توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان رشت دستگیر و به مراجع قانونی تحویل داده شدند.

وی افزود : در همین مدت ۱۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم شناسایی و متلاشی شد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان این که دشوارترین و هزینه بردارترین مرحله در مبارزه با مواد مخدر، موضوع پیشگیری و بازپروری است، افزود: به رغم محدودیت‌‎های قانونی، با حمایت کمیسیون تطبیق، از مصوبات کمیسیون ماده ۱۶ در خصوص مراکز نگهداری و بازپروری معتادان، تصمیمات موثری گرفته شده که موجب کاهش تعداد معتادان و بازگشت آنان به آغوش جامعه خواهد شد.

دکتر امام پناهی با تاکید بر این نکته که پیشگیری مقدم بر درمان است، گفت: دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی نظیر بهزیستی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد‌های دانشگاهی و تبلیغات اسلامی باید برای تغییر مثبت دیدگاه جامعه به معتادان رها شده و جذب دوباره آنان به جامعه تلاش کنند.

وی با بیان این که مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان کاربردی و لازم الاجرا است ، اضافه کرد: موضوع تامین اعتبارات استانی برای ساماندهی و تجهیز اماکن نگهداری و بازپروری معتادان از طریق شورای برنامه‌ریزی استان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

حمیدرضا امام پناهی با اشاره به طرح جمع آوری و پاکسازی معتادان متجاهر از سطح پارک ها، تفرجگاه‌ها و اطراف مدارس، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۱۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده و تجمعی معتادان، کنترل محور‌های مواصلاتی، ارتقاء امنیت اجتماعی و تشدید برخورد با خرده فروشان در سطح شهرستان رشت اجرا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =