استیضاح احتمالی شهردار رشت؛ اعضای شورا از پاسخ‌های “علوی” قانع نشدند

0 16

در ادامه طرح سوال از شهردار رشت، ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و تصمیم‌گیری درباره استیضاح یا عدم استیضاح به جلسه بعد موکول شد.

عصر کاسپین/ طرح سوال از شهردار رشت و پاسخ شهردار به سوالات مطرح شده  و همچنین بررسی موضوعات مختلف شهری در جلسه عصر امروز شورای اسلامی شهر رشت مورد بحث قرار گرفت و در نهایت ۶ تن از اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به هم‌ و غم شورای ششم در ثبات مدیریتی، تسریع در پروژه‌های عمرانی و ارائه بهتر خدمات به شهروندان اظهار داشت: با توجه به جایگاه نظارتی شورا این نهاد می‌تواند طرح سوال از شهردار داشته باشد اما این به منزله استیضاح شهردار نیست.

محمدحسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه شورای ششم تمام تلاش خود را در راستای ثبات مدیریتی در بدنه شهرداری و مدیران به‌کار گرفته است خاطرنشان کرد: اما اگر اعضای شورا از پاسخ‌های شهردار قانع نشوند شورا این حق را دارد که از حق قانونی خود استفاده کند.
مهدی نوری هریس عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی مشاغل پُرترافیک‌ شهر برای رفع‌ مشکلات ترافیکی اظهار داشت: ساماندهی مشاغل پُرترافیک از وظایف شهردار است و انتظار داریم این موضوع را به طور جدی پیگیری کند و این مشاغل یک به یک شناسایی شوند.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهر در ناوگان حمل و نقل وضعیف خوبی ندارد گفت: ۳۲ اتوبوس قبلاً در سطح شهر در حال فعالیت بودند که قرار بود این تعداد به ۵۰ اتوبوس برسد که تحقق نیافته است از طرفی با رونق اتوبوس‌ها می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیک شهر را حل کرد.

مسعود عباس‌نژاد با اشاره به لزوم همدلی میان اعضای شورای شهر و شهردار تصریح کرد: در فضای همدلی و حمایت، ۱۲ نفره می‌توانیم این شهر را بسازیم؛ شهر رشت نیاز به سرمایه و آرامش دارد و باید در فضای امن از سرمایه‌گذاران استقبال کنیم.

نادر حسینی عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه عزم شورای ششم بر رفع مشکلات شهر است گفت: پیگیری امورات وظیفه قانونی و شرعی ما است و در این مسیر باید نسبت به تمام مسائل دقت لازم را داشته باشیم و نظارت جدی و ارزیابی لازم را سرلوحه کار قرار دهیم تا شفاف‌سازی مدنظر اتفاق بیفتد.

رضا عاشری دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه هدف شورا، استیضاح شهردار نیست اظهار داشت: مطالبه حقوق مردم حق قانونی ما بوده و در این مسیر از شهردار انتظار داریم که با دید کارشناسی و برنامه‌ریزی پیش برود و از مدیر ترسو و بی‌قانون برحذر باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه از عدم وجود وفاق و آرامش در این شهر گلایه کرد و اظهار داشت: هر آنچه که در گذشته اتفاق افتاده را به خاطر مردم کنار بگذاریم؛ رهبر معظم‌ انقلاب هم در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند اگر کاری را به جوانی می‌سپارید به او فرصت دهید.

سیدحسین رضویان با بیان اینکه مردم به خاطر مسائل مختلف آسیب دیدند و شهر رشت نیز مظلوم واقع شده است ابراز داشت: شهر رشت شهر اولین‌ها بوده و نباید امروز در این وضعیت باشد لذا هر کسی که در این شهر مسئولیتی دارد باید پاسخگو باشد.

شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال ۹۸ تهاتری از باب زمین‌هایی که متعلق به شهرداری رشت بوده و در اختیار آموزش و پرورش بود، مبلغ آن ۱۰۵ میلیارد تومان محاسبه شده بود که در آن سال، تهاتر انجام نشد اما امسال با رایزنی که با استاندار و اداره آموزش و پرورش انجام دادیم توانستیم این مبلغ را به ۲۳۵ میلیارد تومان افزایش دهیم.

سیدامیرحسین‌ علوی از تقویت و مرمت تمام ماشین‌های مقابله با بحران شهرداری رشت بجز یک یا دو دستگاه که باید برای مرمت از آن‌ها تصمیم گرفته شود خبر داد و گفت: ۲۰ تیغه برف‌روب نیز به ۱۶ تیغه قبلی اضافه شد و نصب خواهد شد.

وی با اشاره به مبحث پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری خاطرنشان کرد: سعی کردیم حقوق و دستمزدها را سر موعد مقرر پرداخت کنیم و حقوق کارگران رفت و روب و فضای سبز نیز در قرارداد جدیدشان افزایش پیدا می‌کند.

شهردار رشت با بیان اینکه ترمیم آسفالت معابر و خیابان‌ها نیز یک تکلیف معطله بود که در حال انجام آن هستیم تصریح کرد: ماهانه حدود ۴ یا ۵ میلیارد تومان قیر خریداری می‌کنیم و ۱۰ تا ۱۲ هزار تن آسفالت نیز در ۷۰ روز گذشته تولید شده است و قیر بازآفرینی هم در محلات هدف‌ پروژه بازآفرینی اضافه‌ خواهد شد.

علوی درباره مرمت ساختمان‌های تاریخی شهر رشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرمت ۲ ساختمان تاریخی شهر رشت را قرار است به صورت فاز به فاز انجام دهیم و افتتاح ۴ پروژه از جمله رصدخانه کوشیار، پارک سالار مشکات روبه‌روی پارک مفاخر رشت و باغ ژاپنی را نیز در دستور کار داریم.

وی سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مدیران شهرداری موظف شدند که در سامانه پاسخگو باشند تصریح کرد: در حوزه انواع خلاف ساختمانی نیز بخش بازرسی را مکلف کردیم که دستورالعملی برای نظام کنترل، تشویق و تنبیه این قضیه مشخص کند.

شهردار رشت از ایجاد سامانه اختصاصی مربوط به اموال و املاک شهرداری و اتصال آن به نواحی خبر داد و بیان کرد: بحث ایجاد سامانه اموال و املاک شهرداری مساله‌ای است که هیچ‌وقت در شهرداری به طور‌ جدی به آن پرداخته نمی‌شد و ما‌ تاکید کردیم که مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

علوی با اشاره به اهداف سامانه مذکور خاطرنشان کرد: شناسایی زمین‌های بلاتکلیف مجهول‌المالک یکی از اهداف در ایجاد سامانه مذکور است و پس از شناسایی باید دید می‌توان از این اموال برای شهرداری تولید ثروت کرد البته دارایی‌های شهرداری نیز در مناطق شناسایی شود.

وی مشکلات پل‌های عابر پیاده در سطح شهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مردمی که مورد پیگیری قرار دادیم مشکلات پل‌های عابرپیاده بود که در این راستا با پیمانکاران رایزنی کردیم و مجدداً فراخوان دادیم.

شهردار رشت تصریح کرد: بعد از ۲ یا ۳ هفته پیگیری حقوقی و‌ قضایی توانستیم از دادستانی دستوری بگیریم برای ورود به یکی از این پروژه‌ها از جمله پروژه جانبازان که پل عابر پیاده آن مدت‌هاست مشکل دارد و خرابی آن در ۲ ماه مسولیت بنده اتفاق نیفتاده است.

علوی درباره مشاغل پُر ترافیک شهر افزود: بعضاً در سطح شهر با ساختمان‌هایی مواجه هستیم که پروانه مسکونی گرفتند و براساس مجوز ساخت و ساز کردند اما ساختمان را به ساختمان پزشکان و مهندسان تبدیل کردند و تبدیل به چالش ترافیکی شدند و این موارد در گلوگاه‌‌‌های شهر وجود‌ دارد و شورا باید برای این موضوع‌ تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز ۵ منطقه در حوزه لکه‌گیری و روکش آسفالت کوچه‌های باریک و کوچک در حال کار هستند و سازمان عمران نیز به صورت جداگانه کار خود را پیش می‌برد ابراز داشت: طی مذاکره‌ای با اداره‌کل راهداری، قرار شد یک سوم‌ ورودی و خروجی شهر رشت را آسفالت کنند.

شهردار رشت با اشاره به موضوع انتصابات در شهرداری گفت: تمام تلاش خود را کردم تا کار درست به درست‌ترین شکل انجام گیرد و از بدنه شهرداری، افرادی که دارای رزومه مشخص هستند براساس تخصص و سلامت انتخاب شوند البته تغییرات گسترده‌ای در شهرداری هنوز انجام نگرفته است.

علوی با بیان اینکه حجم عقب‌افتادگی‌ها در شهر رشت زیاد است خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات شهر باید در کنار هم باشیم و کار بزرگ نیاز به همراهی و همدلی دارد و بنده نیز براساس وظایف در حال رصد موضوعات مختلف هستم.

در انتهای جلسه طرح سوال از شهردار رشت به رای گذاشته شد و ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت از پاسخ‌های شهردار در این جلسه قانع نشدند و تصمیم‌گیری درباره استیضاح یا عدم استیضاح شهردار به جلسه بعد موکول شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 6 =