اعلام هشدار علوم پزشکی گیلان؛ ۸ شهرستان دوباره “زرد کرونایی” شد

0 21

۸ شهرستان استان گیلان از وضعیت آبی کرونایی به زرد تغییر وضعیت دادند و اکنون فقط ۹ شهرستان آبی است.

عصر کاسپین/ طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در شبانه‌روز گذشته ۶۶ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که البته تعداد بستری‌شدگان جدید نسبت به روز گذشته افزایش دارد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر ۱۹۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و لازم به ذکر است که این میزان در روز گذشته ۱۶۸ بود و این افزایش‌ها هشداری برای لزوم توجه بیشتر به پروتکل‌های بهداشتی است.

طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۸ شهرستان استان گیلان از وضعیت آبی به رنگ‌بندی زرد کرونایی تغییر وضعیت داده‌اند که این خود زنگ خطر آغاز پیک ششم کرونا در استان گیلان است.

شهرستان‌های رودسر، رودبار، لاهیجان، رشت، خمام، بندرانزلی، رضوانشهر و آستارا ۸ شهرستان استان هستند که به رنگ زرد کرونایی در آمده‌اند از طرفی به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، گیلان یکی از استان‌ها با میزان بالای شیوع سویه امیکرون است.

تا روز گذشته تمام ۱۷ شهرستان استان گیلان در رنگ‌بندی آبی کرونایی قرار داشتند و اکنون ۹ شهرستان استان در رنگ‌بندی آبی و مابقی شهرستان‌های مذکور زرد هستند که با توجه به وضع موجود تشدید محدودیت‌های کرونایی برای جلوگیری از گسترش این وضعیت حائز اهمیت است.

به دنبال پوشش‌دهی بالای میزان واکسیناسیون در استان گیلان تعداد مراکز واکسیناسیون نیز در استان افزایش یافت تا تجمعات و شیوع ویروس در این تجمعات به حداقل برسد به طوری که اکنون ۴۷۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان و ۲۲۴ مرکز در رشت فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 4 =