آستارا امن‌ترین شهر گیلان است / ۸۰ درصد سارقین آستارا معتاد هستند

0 25

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در دادگستری این شهرستان گفت: بیشترین آمار ارتکاب جرائم در آستارا سرقت و باید با اندیشیدن تدابیر موثر با این پدیده شوم مقابله کرد.

عصر کاسپین/ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در دادگستری گفت: بیشترین آمار ارتکاب جرائم در آستارا سرقت و باید با اندیشیدن تدابیر موثر با این پدیده شوم مقابله کرد.

۸۰ درصد سارقین آستارا معتاد هستند

یاسر همدمی با اشاره به تقویت مجازات ها و حقوق کیفری در قوه قضاییه بیان کرد: نظام مجازات به تنهایی نمی تواند در کنترل جرائم موفق عمل کند و باید با هم فکری با حوزه های مختلف در بحث پیشگیری از وقوع جرم فعال باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا با تاکید بر لزوم توجه به حوزه پیشگیری از جرم در آستارا، تصریح کرد: ۸۰ درصد سارقین در این شهرستان در دام اعتیاد گرفتار هستند و یا دچار فقر، شکست عاطفی، فرزند طلاق و یا بیسوادی هستند و گام اصلی در این حوزه تحکیم خانواده بوده و اساس آن بنا بر ازدواج است.

همدمی با اشاره به آثار متعدد جرائم در جامعه بیان کرد: در بحث استحکام خانواده و زندگی زناشویی باید نهادهای متولی به طور مسئولانه و با برنامه وارد شوند و در حوزه کاهش وقوع جرم شاهد اتفاقات مثبت باشیم.

لزوم توجه جدی به تجهیز ادارات شهرستان به ابزار و لوازم الکترونیکی و دوربین‌های مناسب

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به لزوم افزایش نیروی انسانی پیشگیری از وقوع جرم در این شهرستان، گفت: باید در کنار نیروی انتظامی از توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی بسیج در حوزه گشت‌های متعدد و حضور فعال در سطح شهرستان استفاده کرد تا بتوان آمار جرائم را در آستارا کاهش داد.

جمشید مهدوی با تاکید بر لزوم توجه جدی به تجهیز ادارات شهرستان به ابزار و لوازم الکترونیکی و دوربین‌های مناسب، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه حفاظت فیزیکی، نصب دوربین و دزدگیر به طور جدی اداره خود را توانمند کرده تا پیشگیری از وقوع جرم را بصورت قابل لمس شاهد باشیم.

آستارا امن‌ترین شهر گیلان است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی آستارا در این جلسه با اشاره به پرونده های موجود سرقت در کلانتری و آگاهی گفت: همه در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت های خرد باید تلاش خود را بیشتر کرده و خانه، مدارس و ادارات خالی از سکنه را آماده سرقت برای سارقان نکنیم.

سرهنگ دوم افراسیاب زاهدنیا ساختمان های نیمه کاره را نیز از مکان های مناسب برای سرقت و وقوع جرائم خرد دانست و تصریح کرد: شهرداری ها باید مکلف به معرفی کارفرما و صاحبان املاک درخواست کننده مجوز ساخت و ساز به نیروی انتظامی شوند تا پس از توجیه این افراد و رعایت اصول لازم، شاهد کاهش قابل توجه جرائم خرد و سرقت در این شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین با جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر و معرفی آنها به کمپ های ترک اعتیاد فرصت دوباره به این افراد برای زندگی داده و سرقت را در جامعه کاهش بدهیم.

زاهدنیا بیان کرد: با توجه به مشاهده آمار جرائم در دیگر شهرستان های استان، آستارا امن‌ترین شهر گیلان در حوزه جرائم خرد است و با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی و نهاد های متولی با نیروی انتظامی شاهد یک شهرستان امن تر برای مردم شریف خواهیم بود.

/دیارمیرزا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − چهار =